Tuesday, August 11, 2009

Sedeyh yang AMAT SEKALI!!! :((((((

fuhhhh~~

lama GLERRRRRRRRR tak update blog.
ntah kemalasan tahap ape dh aku nh.
sebok sgt ngan klas.
ari2 klas abes lmbt.
takde klas ade fieldworks/ fieldtrips yg sgt memenatkan.
seminggu 2 3 kali kuar trip.
huk huk huk.
ari2 balik dh tahap penat maksimum.
ape ag ble tinggal kat hotel yg sejuk tuh.
balik jer nak tdo balik jer nak tdo.
bgn mlm bc buku.
haihhh2!!
boleh dapat mental disease cmnh..huhuhuhuh.

oh btw,
aku skrg jarang tinggal kat hostel aku kat KTSN :D
aku tinggal kat satu tempat yang sejukkkk!!! :P

eyh,
cam lari tajuk plak.
ok ok.
aku nak cter nh.
mende menyedihkan skali dalam hidup aku sebagai seorang yang maseh hidup dan berkeluarga.
huhuhuhuhuhu.
tahun nh kan,
aku TAK BALIK RAYA KAT KUCHING!!!!!!

sangat sedeyh okkkkkkkkk~!!!!!
cuti raya seperti biase ikut jadual takde perubahan.
kalo ikutkan last klas aku 18/9..
ari tuh ms nak tempah tiket,
kan UKM KL tutup gara2 H1N1.
dah tuh kuar plak khabar angin ckp cuti raya dipendekkan sbb quarantine period tuh jadi cuti mid-sem (@ cuti raya) dianjak ke depan (apekahhhhh...???)
so aku pon cam 2 3 jer nak bli tiket (bukan aku bli, mama aku :P )

then semalam aku pon cek lah tiket airasia.
aku lupe 20/9 tuh dh raya.
rupenye lmbt btol klas aku abes,
18/9 baru nak last klas...ape kes???!!
(ble aku nak shopping raya bagai kan???!!)
disebabkan lupe raya on 20th,
dgn konfiden aku click tiket on 20th from KL to KCH.
skali ko, hepi sbb murah.
paling mahal pon bawah rm180++ ag.
kire affordable untuk disaat akhir lah kan.
then aku pon call la mama aku btau aku abes klas ble cuti smpai bp ari bulan bagai.

then ms tuh lah mama aku ckp,
"eyh, bukan ke 20 dh raya ke?"
aku pon cam
"ye ke?? adoiyaiii.."
pastuh aku pon cek lah tiket 0n 17th smpailah 19th
smbil2 borak ngan mama.

skali amik ko!!
paling murah rm300++ one way!!!
waaaaaaaaaaaaaa!!
lom ag nak bli tiket balik on 27th...rm400++
pergi balik rm700++ dekat nak rm800..
RM800 tuh boleh buat belanja persediaan raya ko tau tak?!! lebih dr cukup nak sedia untuk raya (kalo dh bli siap2 masa SALE skrg nh lah kan..heheheh)

rasa cam ade satu batu besar jatuh kat kepala aku jer ms tuh.
sedeyh sgt.
aku taknak balik sbb tiket mahal sgt.
kesian parents aku.
gler per rm800 tuh.
huk3.

tahun nh aku merantau lah kat Tanah Semenanjung nh.
dlu aku kesian kat adik aku yg tak dapat balik raya sbb die jauh kat London.
tp aku rasa kan,
skrg aku ag kesian kat diri aku yg kat tanah Malaysia pon tak dapat nak balik.
huaaaaaaaaaaaaaaaaaa!!
:(((

gler ar ko,
padahal kat bumi Malaysia,
tapi tak dapat nak balik umah.
amat sedeyh okkkkk~~~
cam susah gler nak terima kenyataan.
tp aku tak sanggup nak bebankan parents aku ngan rm800++.
melampau koooo~!
tahun nh aku raya2 kat cnh jer lah.

pas call mama tuh,
aku pon sms lah mmbr aku.
die ajak aku balik kg die seminggu.
segan seyh.
huhuhuhuhu.
tgklah cmne nanti.
puasa pon blom.
ngade lebih jer aku nh.
hak3.

tapi serius,
SANGAT SEDEYHHHHHHHHH!!!!
huhuhuhuhu.
aku kompom akan merindui suasana raya kat Sarawak
yang penuh ngan kek2 lapis yg sedap, kek2 cheese yang lazat and kek2 coklat yg marvellous!!
(ye, kami kat Sarawak masa raya banyak kek, bukan sekadar kuih semata2..hohoho...kat cnh kuih tuh mcm tart nenas sumer kan, kat sana tart nenas tuh mcm tidbits lah..sampingan yg sedap..hikss)

klah,
aku dh luahkan ape aku nak ckp.
puas hati aku.
heheheh.
till next time sumer!!
take care!!

p/s: hmmm...ade sape2 nak jemput aku dtg beraya kat umah tak kawan2 bloggers?? hihihihihihi :D 1st time nh merasa raya di Tanah Semenanjung...excited ade gak walaupun puasa tak start ag! wakakakak :P

2 comments:

Aiza Aidid said...

la..ciannye ain...
meh dtg rye umh kte nnt ;)

ASAA said...

uhuhuhu....insyaAllah...ain dtg umah putri...kalo tau jalan lah..hikkss :P