Sunday, August 30, 2009

Berbuka di Rumah Om Tennas :)

semalam berbuka pose kat umah Om Tennas.
pakcik kepada rumet aku nh.
heeeeee
:D

Om Tennas nh adalah abg kepada papa rumetku.
die ajak ktorg bukak pose same.
mula2 aku cam segan jer nak ikut.
huhuhuhuh.
tapi last2 ikut jer lah.
takkan aku nak bukak pose sorang2 plak.
huk huk huk huk

siapakah Om Tennas?
die adalah pensyarah di Universiti Malaya.
oragnye berpengaruh woooo!
kawan kepada gabenor2 di Riau.
hishh..~!
Menteri-menteri kta pon ade yang kawan ngan die.

makin aku segan.
keluarga orang kaya nh.
huk huk huk.

tak bestlah cter pasal nh.
nak btau pasal makanan.
berbuka kat rumah orang Indonesia.
meh tgk ape makanan nye:





gambar paling atas tuh adalah keadaan meja makannye ye.
set-up meja macam makan kat hotel.
berlapis2 jer pinggan nye.
hohohoho.

gambar-gambar tgh tuh pulak.
ikut urutan dr kiri atas adalah gado-gado (aku tak abes makan sebb pedas yang amat!! tpi sedap)
yang seblahnye pulak sosej black pepper (mati-mati aku ingt kopok lekor..ngeeee)
kiri bawah plak ayam goreng (siyes sedap gler..tepung ape eyh pakai??)
yang last adalah Asam Pedas Ikan Pari (sedappppppp!! laen ckit dr kte punye Asam Pedas)

gmbar bawah tuh plak:
air teh O panas.
pastuh bakwan (kat cnh cucur udang...tapi siyes yg nh sedap gler! kalo jual satu singgit pon aku nak bli...hehehe..over ko ain!)
pastuh kurma..hish kurma ape nh ye? gler lembut n sedap..marvellous!
last but not least nh adelah sos cili buatan sendiri untuk cecah ngan bakwan..sedap maid die buat sos tuh~
takdelah beza sangat menunye.
cuma cara masakan die laen ckit
:)

tuh jer lah nak cter.
tpi kenyang gler aku.
kenyang air sbb makan gado-gado dlu before makan yang laen.
gado2 tuh kan pedas, byk gler air aku minum~
huhuhuhuuhu.

pastuh lepak2 jap borak2 sambil tunggu Om Tennas balik dari tarawikh.
aku kan ABC, so aku dok lepak jer lah kat living hall tuh ha.
tup2 dalam 15 ke 20 minit aku ngan rumet aku borak2,
tbe2 Tanter Dayah isterinye Om Tennas datang.
die bagi duit.
aku ingt die bg lam rm10.
yelah,
dh die dengan telekungnye,
pastuh die dok cam jatuhkan jer duit kertas 2 keping kat kerusi seblah aku cakap sorang satu kat aku ngan rumet aku.
skali aku amik,
RM50 ko~!!
cara die bg mcm bg RM1 ko tau~
huhuhuhuhu

pastuh dalam 9.30pm Om Tennas ngan drivernye Bg Man balik dr masjid.
Bg Man nhlah amik ktorg kat cnh.
die jgak yang anta balik.
tapi time anta balik Om Tennas ikut.
time amik tuh BG Man ngan Kak Atun (maid jgak) yang dtg.

masa dalam keta on the way balik cnh tuh,
tbe2 Om Tennas hulur 2 keping RM50 ag~
wahhhhhh!
menjadikan rezeki ktorg RM100 sorang mlm tuh~
Alhamdulillah~

sebenarnye ktorg dh rancang nak pegi Mid semlam.
kan aku cakap aku taknak sebut dlm blog, kang tak jadi.
huhuhuhuh.
lepas aku mandi dalam pukul 1pm lebih tuh,
Om Tennas call rumet aku ajak bukak pose sama.
so cancel lah nak pergi Mid tuh.

tapi ktorg mmg plan nak pegi jugak esok,
lepas rumet aku cakap cancel trus plan esok nye pegi.
dah bapa ari dh postponed nye.
alih2 dapat RM100 semlm.
ade extra pocket money~
:)
aku baru call Ayah aku ari Jumaat malam tuh cakap nak kuar Sabtunye nak bli wedges.
Ayah pon dh bank in duit.
dpat pulak dari Om Tennas ngan Tanter Dayah.
heheheheheheh.
ALHAMDULILLAH~!
rezeki bulan pose org cakap :)

klah.
aku penat nh.
nak tdo.
kalo aku tak tdo,
kompom ade aku blogging ag pepagi buta kang.
hahahhahahaha.

selamat hari ahad sumer!
Jangan merempit oiiii!!
taulah malam merdeka malam karang!!
sayangi org yg sayang anda kot ye pun ko tak sayang diri tuh ha~
:)

p/s: rindu seyh ngan Ayah n Mama T___________T and adik adik..and rindu die jgak...lama tak jumpe mereka mereka nh~ huhuhu.


No comments: