Friday, December 10, 2010

Pernah tak kau merasa hati tuh macam depressed? Depressed kat cnih maksud aku adalah, hati tuh macam meronta-ronta nakkan something, tapi kena tahan and kuatkan diri untuk lawan perasaan tuh.

Ermmm. Tuhlah yang aku rasa lately. Gila depressed kalau macam nih. Hati nih asyik terasa nak contact seseorang tuh setiap hari. Hari-hari dok tengok nama dia dalam henpon. Hari-hari dok tengok "create message" dalam phone. Hari-hari pun type msg, tapi last-last delete jer tak send pun.

Haihhh. Bukan apa. Tengok dia pun macam happy jer. Macam dah tak pk dah pasal kita. So, taknak lah kan terhegeh-hegeh tetiba nak tanya khabar semua. So kenalah tahan hati daripada contact dia. Kang tak pasal-pasal, dia reply sms tuh pun macam nak taknak, kita yang tension and terasa hati gila. Baik back off terus, tak gitu.

Kiranya sekarang aku rasa sedih sangat, tapi happy jugak. Macam mana tuh ha? Sedih sebab orang tuh dah macam tak ingat kita dah. Sedih sebab dah tak dapat nak mesra macam dulu. Sedih dah tak boleh nak gurau-gurau macam dulu, serius memanjang kalau texting pun. Sedih sebab dah macam a total stranger. Memang lah aku yang back off diri. Tapi tuhlah, dia dah tak paham lah tuh. Dulu kan, aku cakap macam tuh, dia mesti paham punya maksud tersirat. Kira orang cakap boleh baca lah apa aku fikir. Dia sangat alert dengan perasaan aku, which aku sangat suka. Tapi dah lama-lama dia dah macam malas jer dah nak amik tau. So dia main terima jer apa aku cakap bulat-bulat. Sedih tau -_-

And aku happy sebab tengok dia macam happy. Making new friends and all. Dulu dia cakap, kalau aku nih tiba-tiba dah takda, mesti dia bosan and sedih sebab dah takda orang nak faham dia. Mesti dia rasa kosong hari-hari sebab takda orang nak care pasal dia. Tapi aku tengok so far dia ok jer. Takda pun masalah tuh semua. Dah selalu hang out dengan kawan dia dah. Maybe bagus kot aku jauhkan diri. It's good to see someone we care happy macam tuh.

After all, aku memang suka tengok dia happy. Sebab dia cute bila happy. Ingat jer kalau dulu dia happy, mesti dia cerita macam-macam sampai tersenyum-senyum jer aku dengar.

Takpalah, if it's good for that person, dia tak ingat aku pun tak apalah. Lama-lama aku akan biasakan diri lah kot. Aku kena biasakan diri. One day dia takkan ingat aku dah, one day dia takkan cherish dah aku macam dulu. So aku kena biarkan dia. Aku kena move on.

I guess, friendship won't last that long if you don't put trust in it. Bila hati dah mula nak ragu-ragu pasal kawan kita, aku rasa masa tuh dah mula jauh dah friendship tuh. Kalaulah dia tak terlalu ragu-ragu dekat aku, tak terlalu push aku, aku rasa, we will still be like we used to. Kalaulah dia tak ragu-ragu dekat aku and cakap macam-macam, aku rasa aku pun takkan start fikir segala kelemahan and keburukan dia. Tuhlah yang selalu aku buat. Try to ignore kelemahan seseorang sebab kalau kita anggap itu adalah penting, kita takkan ada kawan kat dunia nih sebab takda sapa yang takda kelemahan. Haihhhh. Situations. I hate it when i have to judge people, just because they judge me wrongly. Sedih ok. T__T

Hope you are happy there. :)

p/s: Entry emo sekejap eyh.

No comments: