Thursday, December 2, 2010

Chili's

Oh. Nih adalah hari Ahad lepas. Aku adalah menjakun ye. Sebab first time aku makan tempat macam Chili's nih. Nak masuk pun kena queue siap bagi nama. Selalu kalau pergi KLCC tuh lalu jer Chili's, sebab nak ke Kinokuniya atas dia kan, takdalah terlintas nak makan kat ctuh pun. Nih pergi pun sebab aunty aku nak sangat makan kat ctuh. Dia datang dari Kuching, so dia bawak ke KLCC sebab ada Chili's. Hohhhh.

adakah Chili's nih makanan dia pedas-pedas?
Persoalan aku masa mula-mula tau pasal tempat nih dulu.

ok. nih yang aku order. aku tak ingat nama menu nih.
something chicken grilled bla3 and portobello ke apa benda entah.

nih amik angle yang nampak semua dish dalam plate tuh. 
mashed potato dia sangat sedap ohh! pitam mengidams bila tengok gambar nih >.<"
and macam biasa, aku suka sayur, so sayur habis dulu lah kan :D

and kitorang dapat seat yang nampak view taman. chantek oh :)
makan-makan sambil tuh stop kejap and snap gambar.

Bukan kebiasaan aku nak makan dekat restaurant yang high class macam nih. So bila dapat tuh, jakunlah sekejap. Tengok menu pun ternganga ok. Siap belek cover to cover. Sebab yang aku paham pun part minuman jer. Yang lain tah apa tah aku tak paham. Aunty aku yang suggestkan makanan. Adik aku makan fajita kot nama dia. Macam sedap ajer. Aunty aku amik beef steak kot. Adalah aku rasa sikit, bolehlah. Sebab tak pernah makan kat restaurant lain yang macam nih, so aku anggap kat cnih sedap lah. Hehehehhehe. Tapi still pengsan mau bayar makanan dekat tempat high class macam nih. Makan 3 orang pun dah berapa. Tuh pon nasib baik tak amik starters and desserts, sebab takut tak abis. Makan main dish pon dah kenyang ok.

It's fun kan nak try tempat makan baru. Dia punya excited lain macam. Sebab dalam kepala macam-macam jer fikir. Sedap ke tak. Apa nak makan. Apa yang best. Cuba kau pergi Kenny Rogers, KFC, McD, Nandos semua tuh, before sampai restoran tuh kau dah set dalam kepala nak makan apa. Tempat yang baru nak explore nih mesti kau macam terkapai-kapai. Lagi-lagi kalau menu nama macam nak bagi nama anak jer. Susah nau nak ingat. Hohohohohoho.

Kalau dah kerja nanti and ada duit sendiri, boleh lah try tempat makan high class lain kan? Sebulan sekali apa salahnya.  Tak salah reward diri setelah penat bekerja. Tak gitu korang? :)

p/s: Alhamdulillah, rezeki hujung minggu. :)

No comments: