Saturday, April 24, 2010

Simptom...........

huaaaaaaaaaaaaaargggggggggggggggghhhhhhhhhhhhhhhhhh~~

cuti dah lama start dah. takdelah lama mana. last paper aku ari tuh 20/4 kol 12.30pm. so 3 jam lepas tuh dah officially boleh huha-huha. sekarang baru 23/4. ya Allah. aku dah rasa macam seminggu lebih cuti jer nh. padahal baru 4 hari. gila bosan ok.

keja aku hari-hari kemas bilik. kata ada 2 weeks dekat KL nh. so pelan-pelan ler aku kemas bilik. tapi yang pelik nye, aku rasa makin aku kemas bilik nh, makin banyak pulak barang. bukan ke patut makin kurang ke? aku dah siap buang2 lagik mane yang dah agak-agak tak pakai. still banyak. kotak dah penuh dah 4. ade lagi 4 kotak kosong aku nak isi. baju dah sumbat dah dalam beg 28inci tuh. ade 2 lagi pulak tuh. which aku rasa tak muat pon beg-beg tuh. kena masok dalam kotak jugak baju-baju nanti. baju dalam almari tuh banyak lagi haaaaaa. yang nak dibawak balik bukan banyak pon baju. huhuhuhuhuhu.

ermmmmmmmm. satu lagi masalah sekarang. tempat nak letak barang-barang nh sementara aku nak balik Kuching nh sebelom naek sem. mula-mula dulu rancang nak letak kat kolej K4 jer kat Kg Baru tuh. tapi bila dengar brita member plaza, dorang cakap tinggal dalam stor unit masing-masing pon boleh. tapi sekarang, unit yang aku nak rancang simpan barang tuh, stor penuh g. sebab kakak-kakak senior dalam umah tuh kan masih tinggal ctuh untul abes viva dorang. so sekrang balik ke plan asal, letak kat K4. tapi satu jer aku malas letak kat K4, sbb aku bukan dok ctuh nnti. aku dok plaza. kan ke menyusahkan diri jer 2 3 kali angkut barang tuh naek sem nanti. adoiyaiiiiiii. haru-haru.

and sekarang mood aku nak simpan barang dah ke laut. sebab dah ari-ari aku kemas, tak jugak setel-setel. penat sungguh!! tapi paling aku tak suka bila nak kemas nh, mesti bilik bersepah. bukan macam tongkang pecah. dah macam titanic meletup. huhuhuhuhuhu. dengan lantai penuh ngan barang-barang. nak jalan pon kena langkah-langkah barang. rimas aku tengok bilik bersepah. rasa nak nanges jer. aku tak suka sepah-sepah nh. sakit mata tengok. aku boleh tahan bilik or ruang yang banyak barang, tapi barang dia macam bersepah@tersusun kat satu tempat jer. kalau dah sampai segenap ruang pon sepah sampai tak nampak jalan, rimas acik ok rimassssssss!! macam mane pon, aku nak pastikan esok dah siap setel pasal kemas bilik nh. harap-harap dah siap packing semua dah and tinggal mane yang aku pakai jer. ermmm. balik Kuching 2/5, bilik kena kosong by 1/5. cmne?? aku nak merempat mane nh weyhhhhh?? segala patung-patung, bantal, segala baldi yang masih pakai, semua nye nak simpan before balik Kuching nanti. tapi aku tgh musykil nh, mana nak tdo weyh semalam tuh??? tune hotel? mahal siot! tapi boleh jer kan? aah kan. dok hotel jer lah semalam. hohohohohohohohoho.

tinggalkan lah pasal kesah bilik tuh. menyampah aku nak fikir. sekarang pon kena mula fikir and setel pasal proposal tesis. 21/4 ari tuh ada briefing LI. pergi jumpe SV tesis skali. cuak nye aku bila dengar briefing LI tuh. sangat cuak sebab tak boleh imagine derrrrr nak LI dah. siap dah dapat Log Book tuh lah yang cuak tuh. tengah-tengah nak hadam info pasal LI, jumpe SV pulak. perghhhhhh! bincang punya bincang pasal tajuk tesis, method ape semua, dah skali SV cakap "saya rasa awak dah boleh mula buat proposal tesis. yang penting banyakkan baca jurnal and siapkan literature review sebab tuh yang paling penting. biar naek sem nanti awak punya proposal dah setel, boleh kita proceed terus dengan kajian awak. sebab amik masa nak tunggu ikan-ikan tuh besar". pergggghhhhhhhhhhhhh~ ko tak rasa SV tuh sangat yakin and positif proposal aku akan diterima? sebab yelah dia cakap naek sem bleh start terus dengan kajian. bila orang dh konfiden ngan kita, kita pon kena lah konfiden kan? tapi aku cuak ler~ hohohohohohoh.

oh btw, cuti sampai 12/7 nanti. lama kan? dalam 12 weeks lah jugak kalo ikutkan tarikh aku last paper. tapiiiii~ sem kali nh aku tak sewenang-wenangnya goyang kaki kat umah. sebab kan ada LI. LI adalah 7 weeks. bermula 3/5 sampai 20/6. bayangkan, aku balik Kuching 2/5, flight petang2 gitu. 3/5 pagi dah start LI. perghhhhh. mental ngan fizikal lom nak adapt ngan umah, esoknye dah LI. seb baek company tuh blakang umah aku jer. jalan kaki lenggang mak enon pon, tak sampai 10mins sampai dah ofis tuh. kiranya takde lah aku susah nak pergi n balik keje. kalo ujan pon dekat jer ngan umah nak redah. siap boleh tido-tido lagik lunch hour sebab dah dekat ngan umah. makan kat umah jer. hehehehhehehehe. jimat-jimat. syukur alhamdulillah~

selain LI, aku kena pergi blaja driving daaaaaaaaaa~ ari tuh masa mama kat KL, dia kan tbe-tbe cakap aku kena blaja driving cuti nh. nh yang aku malas nh. huhuhuhuh. aku tau orang dok cakap, "apelah dah umo 22 nh tak reti drive lagi". iskkkkkkk. aku fedulik apeeeeeeeeeeeeeee~~ aku malas betol lah nak drive-drive nh. nanti mesti bila dah reti dah, jadi driver jer~ hohohohohohoh. ok-ok. aku still takleyh imagine aku driving. bak kata mama, pegang stereng kete pon terkial-kial, inikan pulak nak driving. iskkkkkk.

klah. nak sambung golek-golek kat katil. bosan. nak keluar, malas nya tahap cipan peknen. tapi komplen bosan kat bilik. cmne? hahahhahahahaa. takpelah. jap ag aku tdo balik. pastuh bangun n sambung kemas bilik, pastuh tdo balik. oh, tak sebut makan ye. memang aku malas g makan. malam-malam jer aku kuar. sebab sejuk sket :D

selamat berhujung minggu semua~~~


p/s: rindu wooooooooooooooooooooo~ makin rindu lately nh kat dia. :)

No comments: