Sunday, May 3, 2009

Alone....and Safe :)

assalammualaikum~~

selamat berhari ahad~
ceyh...
padahal dh nak ptg nak ilang dh nikmat ahad tuh.
keh keh keh keh.
semalam balek dr Times Square(TS) tuh,
tak sempat plak nak update blog.

almaklum, esok ade 2 paper.
so study maut la kunun2 nye kan :P
pagi paper teori,
ptg paper praktikal.

semlm,
alhamdulillah,
berbekalkan rm10, smpai jgak aku ke TS.
hohoho.
naek cab rm5 jer.
seb baek seb baek.
(dlm cab tuh keje aku amik gmbr jer, pakcik tuh gelak jer...nak amik gmbr aku pakai seat belt dok blakang...wakakakka...tp malas nak upload.. :P)
woiiittt..
BUCKLE UP YOUR BACKSEAT's SEATBELT~!!
(kalau sndiri2 takmo kene saman la...jgn plak dok depan tp seatbelt blakang pon ko buckle wpun takde passenger...aih...ape aku melalut nh..gedebush!)

smpai2 jer, nmpk ramai gler org dkat tmpat mkn baru tuh,
Papa John's tuh ngan Krispy Kreme.
eheh.
ramai glerrrr.
ingt nak masok Krispy Kreme
(tp lupe tak cucuk duit lagi...wakakaka)
then tgk jam,
baru 6.50pm.
awal lagi, lom Maghrib.

jalan2 smpailah dpn pintu TS tuh ha.
waaaaaahhhh~
ble bkk jer pintu TS tuh,
beshnye menghirup bau shopping mall!!
sumpah!!
aku lama gler tak kuar dh.
aishh...asik memerap jer kat kolej tuh.
(ckp jer dh takde duit ain oiiii....hiks hiks)

masok2 jer aku trus turun ke ground floor.
kan misi utama aku nak bli toiletries ngan brg2 makanan.
of coz aku akan menyerbu guardian dan cold storage lah kan.
hohohohohho.
maghrib pon lmbt lagi.
so, baek pegi bli trus jer kan.

seblom itu, carik atm machine!!!
seb baek tingat kat bawah skali tuh ade Maybank tuh.
g cucuk atm,
tgk balance yang amat skit tuh T__T
(aku benci hujung2 sesi semester.....kopak abes)
amik duit then tanpa buang masa trus g Guardian.

carik2 ape yg nak dibeli
tgk amik tgk amik.
g bayar.
kuar dr Guardian.
skejap kan aku sopping?
ekekekeke.
(nama pon dh buat list brg...kalo tak yg tak penting pon amik)

lepas tuh trus g Cold Storage plak.
amik bakul,
tarik ape yg dlm list sumer masok bakul.
carik2 stok makanan yg best
(padahal tinggal seminggu....takpe...tak abes bg adik buat bekal..kan die nak masok matrik minggu depan....hee..alasan!)
dh ade sumer.
g kaunter bayar.

pastuh teringat diri sndiri blom makan drpd pg.
patut ms jalan kaki dr kolej nak ke main road before pergi
tuh rasa cam penat semacam and agak pening.
huhuhuhuhu.
trus g KFC.
tapau set yg nasi ayam tuh.
byk eyh aku tapau.
ngan nugget
ngan popcorn chicken.
cheesy wedges aku takde mood pon nak order.
slalu tuh wajib.

then trus balek.
tunggu cab around 10mins.
(cab nh susah lah...sumer tanak anta ke Jalan Temerloh T_T..huuuuww)
pastuh ade sorang tuh nak, dgn bayaran rm15.
aku mintak tawar rm13.
ok.
pastuh masok2 cab aku cek purse.
aihhhh!!!
ade ngam2 RM12 jerrrr!
mane nak cekau RM1 nh??!!
(nhlah yg susah kalo kuar sorang2..huhu)
aku de jer duit....RM100...
tp risau pakcik tuh takde balance plak kalo bg RM50.
takpelah...korek2 purse jmpe 80sen..
aiiihhhh...kurang 20sen!!!
sabar jer lah.
ms tuh mcm2 pk nak ckp pe kalo pakcik takde balance.
takkan nak mntak kurang singgit lagi kot.

pastuh,
aku perasan,
pakcik tuh gune jalan jaoh.
die tak pakai highway baru kat blakang TS tuh.
takpelah.
RM13.
berbaloi jgak kalo jalan jaoh.
kalo jalan dekat, aku yg rugi kan.
huhuhuuhu.

aku tak solat pon kat TS tuh.
sbb ms aku siap dh tapau KFC,
jam baru tunjuk kol 7.35pm.
so aku rs baek solat kat bilik.
takdelah tergopoh gapah sgt.
lagipon,
kalo tgh aku solat,
mane de org nak jg barang2 aku T__T
(lagi satu kelemahan kuar sorang2....)

smpai kol kol 8pm.
pastuh siap2 tukar baju bagai,
trus solat.
lepas solat,
makan~!!
uisshhhh~!!!!
lama gler tak mkn fastfood cam KFC nh ha.
sgt nikmat okkk~~~
tp org KFC tuh lupe nak bg sup yg come together ngan set nasi ayam T__T
agak tercekik aku makan nasi kering2 tuh.
tmbh ngan makan ayam goreng.
sabar jer lah.

dh kenyang tuh,
aku pon smbg buat keje aku.
baca notes.
boring2 aku blogwalking.
heeeeeee :)

klah.
nak smbg bc notes lagi.
rs nak muntah ijau cmpo biru jer nengok notes nh~
enjoy Sunday~!
(dkat Kelantan ari nh tak cuti kan, ngan mane lagi eyh, lupe.....huhuhuh)

-salam-

p/s: dh cucuk duit semlm pon duit aku dh tinggal sket. apesal lah ikut list brg pon byk jgak brg??? haihhhhh~~!! alasan ko jer ain~

No comments: