Wednesday, April 27, 2011

Pre-loved English novels!!!

Aku tengah bengang gila nih.

Dah berapa kali aku sampai kat Central Market/ Pasar Seni nih.
Tapi baru sekarang aku tau kewujudan kedai satu nih.
Huhuhuhuhuhuhu.


Bagi mana yang tak pernah pergi CM nih, nih lah rupa dia.
Naik LRT Kelana Jaya line, berhenti dekat Pasar Seni.
Nanti, turun dari stesen tuh, terus jalan straight and lintas jalan.
CM nih kat seberang jalan dari Stesen LRT Pasar Seni nih.

So, back to the story.
Masa tengah jalan-jalan carik souvenir untuk SV kitorang..
Berulang-kali lah lalu kedai buku satu nih..
Tapi tak terlintas pun nak masuk or nak check out even nak pandang sekali imbas pun.
Bak kata orang, sebelah mata pun tak pandang.
Hohohohohohohohoho.

Then, masa dua orang lagi coursemates aku tengah pilih souvenir untuk SV dorang..
Kira dorang nih SV lain lah dari kitorang yang bertiga yang lain nih..
Tadi keluar berlima..
So lagi 3 orang kitorang nih jalan-jalan lah sekeliling tuh sebab tunggu lagi 2 orang setel hal souvenir dorang..
Entah macam mana, tergerak pulak hati aku nak ajak budak-budak nih masuk kedai buku tuh..
Sebab aku nampak banyak sangat buku yang macam pre-loved..

Sekali kauuuuuuuuuuuuu..
Aku masuk and tengok buku-buku dia..
Aku macam nak naik gila!
Terlalu banyak buku best!!
TERLALU BANYAKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKK!!
Ada pre-loved, ada baru..
Bukan takat beli, boleh pinjam jugak..
Nicholas Sparks, Sophie Kinsela, Stephen King, Judy Deveraux, Tom Clancy, Danielle Steel, Sidney Sheldon so forth and so on...
And paling penting, buku romance cerita love stories vampire ada banyak!!
Aku suka cerita love stories vampire nih, except series Twilight. Hehehhehehehe.
Cerita lain lah. Taknak lah Twilight tuh.
Tapi sebab aku dah spend banyak dekat bookfair, so aku tak amik tadi.

Tapi sedih lah..
Sebab 4 tahun aku kat KL nih, baru sekarang aku tau kedai nih..
Harga dia murah lah..
Tapi so far takdalah sampai RM10 lah murahnya..
Paling-paling pun RM13 ke atas..
Boleh pinjam or beli..
Ada buku baru, ada pre-loved...
Buku baru harga still standard MPH lah gitu..
Suka sangat aku tengok buku dalam tuh tadi..
Terlalu banyak choice sampai rasa nak nangis sebab tak boleh nak belek satu2..banyak sangat..
Aku kenal CM nih since aku 1st year UKM..
Now baru aku tau kedai buku nih..
And tinggal seminggu lagi nak balik Kuching..
Tsk tsk tsk..
KECEWA nya lah haiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii!!





Nih lah kedainya... *maaf gambar blur, hengpong cikai jer uollssss*
Tengok betapa banyak nya buku...
Gambar atas sekali tuh, nampak jer macam tak banyak mana..
Tapi, setiap tingkat shelves tuh kan..
Ada 3 deret buku ok..
Yang korang nampak yang paling luar jer..
Dalam dia ada lagi 2 stack ok...
Heaven!!!!

Kedai dia cikai jerrrrrr...
Tapi buku dia boleh tahan ok..
Bagi penggemar English fictions, romance and all..
Memang sesuai terjah kedai nih.. :)
Aku jealous sekarang dengan orang KL..
Sebab excess ke kedai macam nih banyak ok..
Huhuhuhuhuhuhu..

Oh, nak bagi senang..
Aku tolong bagi direction dalam CM kedai dia kat mana ok..
Korang masuk-masuk jer entrance CM tuh kan..
Korang belok ke 1st simpang belah kanan korang.. *arah sama nak ke ATM machine CM*
Then, korang jalan terus sampai hujung, belok kiri pulak...
Jalan straighttttttt jer sampai korang nampak kedai atas tuh belah kiri korang..
Senang kan?
Tadi masa housemate aku beli buku..
Owner dia tanya nih nak beli ke nak pinjam..
Boleh pinjam rupanya..
Sebulan.. :)

Ok uolsssss, aku nak bersedih meratapi nasib..
Apekan daya aku takda rezeki nak kenal kedai nih awal-awal..
Kalau tau aku rasa memang aku borong tiap awal sem ok..
Huk huk huk..
Kak Ani mesti suka sebab banyak novel romance..
Teheeeeeeeee...

Oklah. Baru lepas minum jus kedondong. Sedap! *korang adooo??*

Babai!

p/s: Ada sesetengah orang tuh, sekejap layan kita baik, sekejap tuh layan macam hape jer. Suka hati kan? Aku naik confused dibuatnya. Apa sebenarnya perasaan dia kat aku nih? Heshhhh. -_-"

No comments: