Tuesday, April 26, 2011

KLIBF 2011, again! :D

Hehehehehhee. Yup, I am greedy like that :D

Macam aku cakap kelmarin tuh, aku nak pergi bookfair lagi, so memang aku pergi lah semalam tuh. Teheee :D
Kalau Sabtu tuh aku pergi dengan coursemates..
This time around aku pergi dengan senior aku..
Still sama course, just senior 2 batch dari aku..
Kak Ani yang rock!! :D

Sebenarnya aku just plan nak terjah jer..
Either sorang-sorang or dengan sapa-sapa lah kan..
Sekali tengah Fb Ahad malam tuh..
Kak Ani cakap nak pergi..
So aku pun macam, jomlah!

So, pagi semalam tuh aku dok tertunggu-tunggu jer Kak Ani sms aku ke apa..
Takda bunyi pun..
Ingat dia tak jadi pergi..
Aku apa lagi sambung tido lah..
Dahlah tido kol 4am gitu kemas barang kan..
Memang tak lah aku nak bangun kol 8am tuh kan..
Nasib baik jer kol 11.30am tuh aku bangun and cek Fb..
Kak Ani lupa bawak henpon pergi lab daaaaaa..
Padan takda bunyi..
So aku zasss cepat2 siap and terus g fak jumpa Kak Ani..

Kak Ani belanja Kenny Rogers!!! Jyeahhhhhhhhhhhhh!!
Dia kata aku nak habis nih, biar dia belanja makan..
Siap suruh aku pilih nak makan kat mana..
Alaaaa, kitorang pergi kat The Mall jer kot..
Tak banyak choice kat ctuh..
Kata nak terjah PWTC..
The Mall jer lah ada kan..
Kebetulan Secret Recipe kat ctuh..
Ramai gila full house jer..
So aku macam..
KFC kat bawah kan kakk...?
Kak Ani siap sound aku..
Cakap buat apa KFC..
Pilih lain..
Yelahhhhhhhh, segan lah nak mintak mahal2 nih..
Then dia suggest Kenny Rogers..
Mentang-mentang hari gaji kannnnnnnn..
Hehehhehehehehhe..
Aku apa lagiiiiiii, dalam kepala register terus macaroni and cheese :D

Lamaaaa gila ok kitorang tunggu makanan..
Dekat sejam gitu..
Kak Ani siap pergi solat and balik solat pun makanan tak sampai T___T
Tapi hatiku keciwaaaaaaaaa..
Macaroni & cheese dia sikitttt...
Huwaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa..
Pastuh tak pekat sangat cheese, macam cair..
Tsk tsk tsk..
*jangan saman saya, saya takda duit*

Then terus terjah KLIBF..
Syiok!
Sebab takda ramai sangat..
Still ramai, but better lah daripada bergesel bahu ke bahu.. *macam lagu jer dah*
1st stop, Jemari Seni sebab Kak Ani dah siap list nak beli buku apa...
Hohohohoho..
Borong sakan jer Kak Ani..hehehehheheh
Then terus pergi Selvan lagiiiiii :D teheee teheeeeee
Masuk2 je jumpa Sidney Sheldon lagi!!!
Banyak gilaaaaaaaaa ok!!
Spent like 30minutes browsing dekat ctuh lah..



See, banyak kan?!
Konon habis lah tuh..
I wonder kalau pergi esok buku Sidney mana pulak dia keluarkan..
Habislah kalau hari-hari pergi kannnnnnn..
Hohohohohoho..

Lepas browse dekat cnih, beli buku then pergi floor atas..
Yang tempat international publishers tuh..
Nak carik buku Ziziglar, Better Than Good..
Ada kakak senior sorang, housemate Kak Ani pesan..
Tak jumpa!!
Tapi Kak Ani managed to grab satu buku lah atas tuh..
Aku?
Being a student yang out of money nih, aku mampu tengok jer lah buku-buku tuh..
Dalam hati dah meronta-ronta nak beli..
For me RM50 and above for a book, tak mampu buat masa nih..
Lainlah kalau KLIBF nih masa awal sem, time aku baru dapat PTPTN..
Memang aku sambar banyak lahhh...
Tapi aku selalu promise diri aku..
Bila bekerja nanti, at least lah 2 books a month..
Duit sendiri..
Lainlah kalau aku nih anak jutawan, hari-hari pun bolehhhhhh :D

Penat ok!
So lepas puas browse atas tuh and tak jumpa buku Ziziglar tuh..
Kitorang turun bawah sekali carik kat MPH, pun  takda..
So, jalan2 jer lah dalam tuh..
Masuk Karangkraf..
Tapi tengok-tengok jer..
Tak beli apa..
Nothing excites me dalam tuh..

Have I mention before yang aku tak berapa minat novel Melayu?
Aku baca jugak, bukan tak baca..
Tapi aku nih very memilih when it comes to buying local writers punya books..
Hlovate aku suka..
Something different lah pasal this writer punya style..
Seronok baca..
Tapi selalu aku pinjam member punya jer lah sebab aku tau kalau beli aku memang akan baca sekali jer, then, that's it...
Bukan apa, kadang aku baca bukan Hlovate tuh, aku rasa macam sama jer jalan cerita cinta dia..
Just like Malay drama dalam TV..
Semua samaaaaa, sepesen orang cakap..
Huhuhuhuhuhuhu..

Kak Ani nih sebenarnya carik travelling guide..
Tapi tak ada choice langsung ok..
Yang jumpa dekat MPH jer..
Tuh jer lah..
Tapi tak beli pun..
And Kak Ani tergila-gila sangat recycle bag Gempak Starz.
Memang cantik..
Tapi celah mana lah nak dapat bag tuh kan..
Kena beli 3 komik baru dapat..
Aku nih bukan baca sangat komik gitu..
Paling baca pun kalau yang edisi Ikhtiar Hidup tuh..
Kelakar nak mampus kann...
Tapi tuhlah..
Macam not worth it lah beli komik yang tak dibaca..
Baik beli shin chan..

Sebut pasal Shin Chan..
Ada satu booth tuh..
Dia jual komik Doraemon jer... *tetiba doraemon kann, motif?*
Memang satu booth tuh komik Doraemon sahaja!!!
Kagum aku tengok...
Semua rak dia atas bawah kiri kanan tuh Doraemon jer..
Heheheeehheeh..
Comel!!

So dah penat jalan-jalan..
Blah terus dari PWTC..
Pergi balik ke The Mall sebab kitorang naik LRT jer..
Kak Ani nak singgah Aunty's Anne..
Lamaaaaaaaaaaaa aku tak makan pretzel ok..
Sebab selalu kalau jumpa pun mesti queue panjang..
So malas nak beratur kan...
Kali nih Kak Ani nak makan..
Kita ikut sajaaaaaaaa...
Kak Ani terus nak beli 2 combo tuh..
Aku apa lagi..mesti lah nak choc mint, nom nom nom nom..
Kak Ani belanja lagi!!! :)

Had fun lah pergi bookfair nih bila tak ramai orang..
Tapi lagi best kalau ada lagi banyak choices of books lah..
Memang limited lah..
Terlalu banyak local writers yang aku tak pernah dengar pun..
Good lah kan, kira membangun lah industri nih..
Tapi tuhlah..
Untuk orang macam aku nih..
Aku agak kecewa lah sebab tak banyak choice..
Nicholas Sparks tuh..
Baik aku pergi MPH jer baca or beli..
Sama jer harga kat MPH ctuh..
Beza rm3 rm4 jer...
Daripada aku terjah orang ramai-ramai kan..
Aku nak pre-loved books..
Outdated pun takpa..
Tapi most writers aku selalu baca tuh..
Takda pun..
So just browsing randomly jer lah..
Mana macam best, kita beli jer..
Tuh pun selamat ada booth Selvan..
Kalau tak, celah mana aku nak beli buku murah..

Some people may question lah kan..
Kenapa nak berkira beli buku, tapi beli benda lain boleh?
Kalau dah minat, habiskan jer lah duit kat buku, rather than beli barang bukan-bukan?
Well, not for me lah..
Aku nih bukan dari family berada..
Average family jer..
And aku nih pun dah masok final year, aku tak keluar jalan-jalan sangat..
Beli baju pun aku beli ikut keperluan..
Ingat senang nak tahan nafsu berbeli barang nih??
Susah okay....
Tapi aku boleh survive..
Kalau dulu aku beli jer apa aku nak..
Sekarang tak..
For me, dapat beli novels yang aku suka, even pre-loved ones..
Aku dah cukup suka..
Aku bukan ada duit banyak nak saving untuk KLIBF nih..
Kalau aku saving pun, mesti ada jer nak kena bayar..
Celah mana kan aku nak saving dah kalau duit nak bayar itu ini pun mengalir macam paip bocor jer..
So, conclusion nya, if aku ada banyak duit, takyah banyak lah, at least lebihan duit..
Memang aku takkan fikir dua kali nak beli buku..
Sebab aku suka baca buku..
Cuma tak mampu jer.. :)

Eyh, tengok..
Kan mengarut panjang.. -_-"
Oklah, nih hasil aku dapat daripada bookfair semalam..


Louis de Bernieres - Corelli's Mandolin..
Stella Cameron - Finding Ian..
Sidney Sheldon - Tell Me Your Dreams..
And last but not least, G.P.Taylor- Wormwood..

I guess enough lah kot untuk sebulan 2 kat rumah nanti nih..
Total semua ada 7 lah kan..
Aku nih fast-reader jugak lah..
So kalau aku tak buat apa selain baca buku tuh, satu buku aku boleh habiskan dua hari semalam gitu lah..
Tuh pun sebab aku bukan jenis penyabar nak tangguh-tangguh baca :D
Ngeeeeeeeeeeee.

Anyways, if siapa tak pernah pergi bookfair..
Try lah pergi..
Just tengok keadaan..
:)

Kak Ani, thanks so much for all the meals!!
InsyaAllah, one day kita jumpa lagi, Ain ada kerja, kita keluar makan2 ye :)

Aku tertido tadi petang sebab penat sangat..
Bangun tido kol 11 lebih malam tadi..
Nih nak tido balik..
Esok awal pagi dah ke Bangi..
Nak amik tesis yang dah jilid :)

Babai!!

p/s: Tak settle lagi hal forwarding nih. Nak pakai pos malaysia jer, tapi mahal. Haihhhh T__T

No comments: