Tuesday, April 12, 2011

Avoid

Sometimes, avoiding a person is the best way you can come up with. 

Bagi aku, elakkan diri dari dia adalah yang terbaik. Aku tak bersedia lagi nak berdepan dengan dia pun. Nanti datang balik sakit hati lah, geram lah, marah lah. Baik aku tak hadap dia daripada aku merana sakit hati. Huhuhuuhuhu.

Aku tak bersedia nak bercakap dengan dia pun. I mean, sakit lah hati. Orang yang konon-konon pernah berjanji macam-macam kat kau, alih-alih bila dah break up, bukan main senang berubah hati. Memang lah, dah break up kan, lantak pi lah dia nak carik lain kan. Tapi still aku rasa betapa senangnya dia nak buat macam tuh. 

Aku nih fail bab move on nih. Makin fail bila aku tau, tak sampai sebulan break up dia dah kepoh ngan orang lain. Heh. And aku baru tau pun lepas 4 bulan break up. And dahlah dia kenal orang tuh masa kitorang sama-sama lagi. Lagi hangin. Sampai sekarang aku takkan lupa pasal tuh. Walaupun lama dah benda tuh. Aku maafkan, doest mean aku lupa.

So, aku rasa solution sekarang, aku taknak pun jumpa dia, even dia nak jumpa aku sekalipun. Berat hati nak pandang muka orang yang dulu pernah pandang kita dengan penuh kasih sayang. *ewwww, geli*

Aku tak rasa perlu pun aku nak jumpa dia buat masa nih. Kalau perlu 5 tahun, 5 tahun lah aku jauhkan diri. Aku pun tak sure selama mana boleh elak. Yelah, Malaysia nih kecik jer, macam mana pun akan terserempak jugak. 

Biarlah aku bawak hati nih jauh-jauh dari dia. Jumpa dia cuma akan buat hati nih sakit balik jer. Aku masih sayang dia, so jumpa dia cuma menambahkan sengsara hati jer. Kalau boleh rewind masa, aku taknak kenal dia. Aku taknak sayang dia. Sebab terlalu sakit hati nih. Betapa bodoh aku nih kan sebab syg seseorang sampai macam tuh skali. Padahal, dia tak pun. 

Awak, please jangan buat macam takda apa berlaku. You hurt me so much, and jangan lah berharap saya akan beriya nak jumpa awak dah macam dulu. Dulu ye memang saya excited, tapi bukan sekarang. 

Oklah, nak sambung study. Esok last paper, untuk last final exam in final semester in UKM. Lepas nih boleh balik Kuching. For good. Lagi jauh dari dia, lagi aku rasa selamat. Hati aku rasa selamat. Lagi jauh, lagi lah probability nak jumpa tuh zero. 

Babai.

p/s: Tak selamanya kita akan ada untuk orang tuh even kita sayang macam mana pun. One day, aku boleh hilang terus dari hidup dia. And dont come fine me bila masa tuh tiba. You let me go easily, so dengan senang aku boleh hilangkan diri dari hidup kau.

No comments: