Wednesday, April 6, 2011

Dari London ke Qatar.........

Siapa tengok FB aku, mesti tau dah. Aku dok bising-bising pasal kepanasan.

Dulu bukan main lagi KL nih. Sejuk siang malam buatkan aku feeling-feeling duduk negara 4 musim, tapi aku pilih LONDON lah kan, LONDON masa musim autumn or spring. Taknak lah winter. Kejang!

kejang! kejang! tapi cantik!


nih baru best!

Tapi aku rasa dalam 3 4 minggu nih panas dia melampau-lampau kan? Aku rasa macam panas yang tak boleh diterima akal. Malam panas, siang apetah lagi kan. Aku constantly minum air. Kehausan dia lain macam. Balik-balik kena masak air lagi dan lagi sebab nak refill air sejuk dalam peti. Perghhhhhhh! 



Aku rasa macam dekat gurun. Bilik nih, kipas dah maximum speed nih, tapi aku rasa macam angin dia sepoi-sepoi bahasa jer. Huhuhuhuhuhu. Aku rasa macam di QATAR. Kenapa QATAR? Sebab aku tak tau nak pilih negara gurun mana. Hahahahhahahahha.

aku travel ke Qatar


keringgggggggggggggggggggggggggg!!

walaupun kalau tengok gambar nih macam tepi pantai yang indah dengan ain laut bagai.

Tension lah. Pepagi buta kekadang berpeluh-peluh jer. Padahal pukul 2 3 pagi. Nih ok lah tadi petang hujan jer kan. Sedap jer aku tido. Tapi sekarang pun panas balik. Huuhuhuhhuhuhu. Tolong tolongggg!! Kalau kat umah sendiri boleh lah on aircond, nih kat hostel nih celah mana aku nak carik aircond??? Huk huk huk.

So, kalau rasa nak adapt dengan suhu overseas tuh, try duduk Malaysia dulu. Ada panas macam gurun, ada sejuk macam LONDON. Hahahhahaah. *over*

Oh, meh mebebel lari topik sikit. Tadi masa dok tengok FB, nampak lah link satu blog nih, try baca. Perghhhhhhhhh. Buat aku teringat-ingat. huhuhuuhuhuh. Blog terfaktab punya entry, penulis ceritanya pulak adalah Sastraboy. Paling tak boleh blah part yang nih :

Kau tahu, bila kau cabut rumput tu, tanpa akar, rumput tu akan tumbuh balik”, dia mula bercakap dengan rokok disisip pada bibir, “Macam juga cinta, kalau kau cabut perasaan cinta kau tu, tanpa kau cabut akar-akarnya sekali, kiranya sia-sia, sebab…”, dia diam sekejap, fikir aku, mesti dia ingat perempuan tu. “Sebab perasaan cinta kau, akan kekal di situ, dekat hati kau.”. Jari yang disisipkan rokok dihala pada dada ku, sebelum dia sambung bermadah, “Jadi, macam mana kau cuba cabut pun cinta kau tu, kau date dengan perempuan lain ke apa, kau tahu itu sia-sia, sebab cinta kau, cuma pada perempuan tu seorang”, dia hembuskan asap rokoknya, berkepul-kepul huruf O terhasil,

Dia seorang….

Perghhhhhhhhhhhhhh!! Memang menusuk-nusuk kalbu aku part tuh. Memang kebenaran habis-habisan. Maybe sebab tuh sampai sekarang aku tak boleh lupakan orang tuh kot. Sebab masih ada dekat hati aku. Terlalu dekat dengan aku. Huhuhuhuhu. Payah lah macam nih. Hopefully bila balik Kuching nanti, at least aku boleh busykan diri dengan family jer kan. Tak payah dok fikir sangat pasal dia. Huhuhuhuhuhu.

Jom share a few quotes yang boleh senangkan hati sendiri :) ambik dari SINI jer.

Forget the times he walked by, Forget the times he made you cry,
Forget the times he spoke your name, Remember now you are not the same.
Forget the times he held your hand, Forget the sweet things if you can,
Forget the times & Don't pretend, Remember now he's just your friend.

If I never met you, I wouldn't like you. If I didn't like you I wouldn't love you. 

If I didn't love you I wouldn't miss you, but I did, I do and I will.

My heart longs for you, my soul dies for you,
my eyes cry for you, my empty arms reach out for you.

The hardest part of loving someone is knowing when to let go,
and knowing when to say goodbye.

Moving on is simple,
it's what you leave behind
that makes it so difficult

I dont miss him,
I miss who I thought he was


I will always love him,
I just won't love the way he treated me.

I cried when I knew I lost you,
afraid I had lost it all.
Then I realized that losing you,
didn't have to mean I lost me.



I wish I had the guts to walk away
and forget about what we had.
But, I can’t because I know
you won't come after me,
and I guess that's what hurts the most



You hurt me more than I deserve,
how can you be so cruel?
I love you more than you deserve,
why am I such a fool?



Every few nights or so you pop into my dreams,
I just can't get rid of you like you got rid of me.

Love that we can not have is the one that last the longest,
hurts the deepest and feels the strongest.



The day you finally decide to love me will be the day
after the day I have given up on chasing you






Yang last sekali lah paling best. Kan best kalau aku boleh berhenti berharap dah. Cukuplah aku mengarut. Nak sambung buat writing. 

Babai!!

*semua gambar adalah dari Google*

p/s: Sekuat mana pun hati aku, no matter how busy I am, tetap jugak aku terfikirkan dia. Walaupun tak banyak, tapi tetap ada. Susah nya lah melupakan. Haihhhhhh. T___T  tapi at least aku dah boleh berhenti daripada tertunggu-tunggu dia contact or teringin-ingin nak contact dia. Improvement lah tuh kan? :)

No comments: