Sunday, April 24, 2011

KLIBF 2011 :)

Kuala Lumpur International Book Fair 2011 :) at PWTC.

Korang dah pergi dah?
I bet ramai dah pergi this weekend kan?
Memang menyesal gila pergi weekend.
Aku pergi semalam lah.
Ramai gila orang.
Penat nak rempuh orang.
Dengan yang bawak toddlers lagi.
Anak berlari-lari, takut jer aku terlanggar dorang.
Yelah, kecik gila kot dengan orang ramai gila.
Yang bawak baby kecikkkkkkkkkkkkkkk dengan stroller tuh satu lagi.
Kang tak pasal terlanggar stroller pastuh hempap baby pulak...
Huhuhuhuhuhuhuhu.

Dalam rasa menyesal tuh, rasa syukur jugak lah.
Sebab dapat buku yang aku nak dengan harga RM10.
Yes people, RM10!
Tapi aku dapat last punya lah.
Tak sure kalau exhibitor tuh tipu aku kan kata tuh last.

Bukak pukul 10am sampai 9pm kot tak silap aku untuk Jumaat sampai Ahad.
Isnin-Khamis jer sampai kol 8pm.

Kan aku pergi Bangi pagi semalam.
Aku punya tesis siap kejap aje.
Lepas tuh, pergi makan nasi ayam dekat ngan flat kat Pantai Dalam tuh.
Then terus pegi PWTC.
Orang ajak, kita ikutttttttt jer :D

Memang berniat nak pergi book fair nih..
Tapi sebab macam sudden jer kan..
So tak fikir lagi lah masa tuh nak carik buku apa..
Kira main terjah jer lah hari tuh..
Aku macam biasa, aku suka carik pre-loved books.
Sebab apa?
Murah!!
Hehehehhehehe.
Punyalah tawaf booth ke booth..
Jumpa jugak satu booth tuh..
Selvan nama dia...
Depan booth Selvan nih booth Jasmeen kata member aku..

So, lama jugak aku dekat ctuh..
Teleng kepala aku nengok satu-satu buku tuh..
Yelah, mencarik buku punya pasal..
Magazines kat ctuh murah gila..
Yang international mag tuh lah..
RM5 jer..
Siapa2 suka beli mag pasal home deco semua berbaloi lah beli kat ctuh..
Kira memang borong lah masuk kedai tuh..
Selamat duit aku tak banyak jer..
Kalau tak aku bawak satu beg travelling kosong..

Ramai aku tengok bawak beg travelling kosong..
Bukan kecik2..
Besar2 punya haaaaaa.
Jealous tau tengok orang beli buku banyak2..

Oh..
Jap..
Nak tunjuk what i bought there..


I bought these 3 for Rm10 each..
Dekat booth Selvan tuh lahh..
Now aku baru baca Be My Enemy by Christopher Brookmyre..
Sidney Sheldon's The Best Laid Plans prolly the last one akan dibaca..
Sebab nak baca masa bosan-bosan dekat Kuching nanti :D
Same goes to Judy Blume's Summer Sisters..

Esok aku nak pergi lagi..
Tolong belikan buku adik..
Al-maklum, tinggal dia sorang budak sekolah..
Orang lain dah lepas SPM..
Dia jer belom..
Hahahahhahaha...

Ohh, perasan tak macam ada keychain guitar kat buku atas skali tuh?
Tuhlah bookmark aku dapat untuk hadiah birthday last 2 months :)
Oh yang pasal last book tuh..
Cerita dia macam nih..
Masa aku sampai Selvan tuh..
Aku kan takda lah list nak carik buku apa kan..
Memang main terjah..
So memang lah aku tak tau nak beli buku apa..
So carik punya carik..
Teleng punya teleng..
Sampailah aku kat shelf terakhir tuh *bunyi macam banyak gilaaaa rak buku kan*
Then, masa tuh aku tengah pegang buku Judy Blume atas tuh..
Belum amik lagi, baru jer nak amik..
Kebetulan ada sorang lady nih..
Tanya pasal buku Sidney Sheldon nih..
Siap dia bawak list lah, and bertanyakan buku Tell Me Your Dreams..
Pastuh orang kedai tuh cakap dah habis on 1st day..
Yang tinggal cuma satu, tapi lain title lah..
Baru aku nak amik buku Judy Blume tuh..
Tetiba exhibitor tuh amik buku blakang buku Judy tuh..
Rupanya buku Sidney Sheldon..
Keciwa aku sebab kan dah terdengar before dia amik dia cakap tuh last..
So aku pun amik jer lah Judy Blume tuh jer..
Bayar then blah..

Pastuh aku try tawaf tingkat atas, which takda apa sebab mostly buku international jer..
Academic stuff..
Nak carik mana tau ada lagi kedai macam Selvan kannn..
Pastuh takda aku terus turun floor bawah sekali kat lobby area tuh..
Ada jugak booth..
Nak jengah booth Gempak Starz..
Ramai gila budak-budak!!!!
So aku macam rimas sikit..
Aku blah pergi MPH lah seblah dia..
Buku menarik..
Agatha Christie banyak gila okkkk!!
Siapa minat buku dia, boleh try ke MPH's booth..
Promotion..
2 books rm34 tak silap..
Tapi since aku dah pasang niat nak carik booth macam Selvan jer..
So aku tak beli..
Hopefully esok ada lagi lah stok..
Huhuhuuhuhuhuhuh...
So aku naik balik pergi Selvan..
Usha skali round lagi..
Then skali jumpa buku Sidney Sheldon lagi!!
Bahahahahahahaahhahahahaahah
Puas hati!!
Terus amik and bayar..
Masa tuh pun aku jumpa buku Christopher Brookmyre..
Macam best jer... :D

Esok hopefully ada buku best lagi..
This time bawak list buku!!!
Hopefully bajet Rm100 cukup lah kot untuk borong buku..
Wahhhhhh akuuuu..
Padahal tengah packing barang..
Mengamuk barang banyak...
Tapi still beli buku lagiii..
Hahahahhahahahhaha
Oh, siapa-siapa carik buku A Doctor In The House by Tun Dr Mahathir..
Try cek dekat floor atas..
Kedai buku dia berdepan dengan Gempak Starz punya booth..
Dekat ctuh dorang jual Rm85 instead of RM100 tak silap aku.. :)

Oklah.
Nak sambung kemas barang...
Nanti tengoklah aku update pasal packing barang..
Dah rupa 8 orang berpindah..
Aku tengah survey harga untuk shipping service nih..
Anyone tau apa-apa pasal sea freight service? Huuuuuuuuuuuuuwwwwwwww
Aku taknak yang express...
Biar lambat asal murah :D
Parents aku suruh pakai forwarding nih..
Huk huk huk..

Babai!!

p/s: Sedih pulak rasa. Bila entah aku nak lepak KL tanpa memikirkan budget hotel lah apa lah. Duduk hostel memang heaven, tapi hostel macam aku sekarang lah. Hahahhahaha.

No comments: