Tuesday, September 15, 2009

Sogo-Jalan Tar- TS~~~~

btol btol btol3~~
aku pergi 3 tempat tuh semalam.
punyelah tak larat gler balik dr tempat2 tuh,
so aku pon tak terhapdet blog nh.
nak kene tunggu Sahur2 jugak updatenye~
hehehhehehehehe.

semalam ade field trip ke Makmal Kesihatan Pekerjaan di Fakulti Perubatan dan Sains Kesihatan UPM.
pepagi kol 6.45am dah terpacak kat bus stand K1 nunggu bus 1st.
aku sempat tdo 1 jam jer kot before bgn n siap2 nak ke bus stand tuh.
gler penat.
tapi kan, penat2 aku kan,
kalo aku tak tdo semalaman,
aku hyperaktif sket.
tp dh tengah hari tuh lembik lah.
hoohohohohoho.

pagi2 pergi ke UPM tuh.
bertolak dari kampus kol 7.30am tepat2.
smpai2 UPM terkagum nengok bangunan chantek FPSK tuh.
pastuh kat ctuh dengar taklimat pasal instrument untuk Kesihatan Persekitaran ngan Kesihatan Pekerjaan.
kalo kat UKM nh, kos ktorg Kesihatan Persekitaran selama 4tahun.
dekat UPM nh pulak dorang blaja 2tahun Kesihatan Persekitaran and 2 tahun Kesihatan Pekerjaan.
sbb tuh kat sn nama kos dorang Kesihatan Persekitaran dan Pekerjaan.
kiranye ktorg nh lebih competent in Environmental Health.
Occupational Health is our minor lah kat UKM KL nh.

pas dah dgr ceramah2 sumer,
dalam kol 11am tuh dh abes dh and tunggu bas sampai.
sementara tunggu bas tuh ade lah jgak snap2 gmbr.
tapi dalam camera cik elea_hannaj.
lupe plak nak mintak before publish post nh.
ekekekkkekee.

sampai2 kampus jer trus gerak g amik duit dulu pastuh amik bas metro no 16.
aku nh jarang naek bas.
so kalo naek bas,
maksud aku bas dalam bandar nh lah,
kalo bas g airport tuh slalu sgt dh.
sbb tuh excited cket bab2 naek bas nh.
hahahahhahahaha.

amik bas kat depan Hotel Putra Muda kat area Chow Kit tuh.
then smpai jer kat depan K&K Deco tuh turun then trus gerak ke Sogo.
menemankan Cik Jannah kta membeli handbag.
die dh aim handbag die nak bli dh siap2.
so just nak temankan jer lah.

oh ye,
ktorg bertiga.
aku, Mira ngan Jannah.
Mira plak nak usha2 handbag Jannah nh nak bli.
kata Sale kan,
haruslah terjah nak cukupkan syarat menshopping katakan.
shopping mata pon jadi~~~~

aku lak dok belek2 satu floor Sogo tempat handbag tuh,
yang berkenan di hati aku mesti sumernye above RM250 takdok less~!!
mengapa harus begini setiap kali???!!!!
adakah taste aku terlalu tinggi??
or memang tak reti nak tgk handbag yang mampu milik?
wakakakakakakka.
(*_*)

well,
kat Kuching ag best.
ari tuh bli handbag rm200 punye lepas less dapat rm35.
see see see~!!!!
se best mane pon shopping kat KL nh,
tpi ble kat Kuching ade SALE,
tetap ag best!!
hohohohohohohohoho.

sementara tunggu Jannah dok belek2 tgk2 handbag,
(kata dh ade berkenan?? nama pompuan, dh berkenan pon usha gak yang laen dulu..kang nyesal kang tak usha time2 SALE nh..hehehe)
Mira ngan melilau2 ikut kaki die,
aku plak dok sebok nengok mekap2 lah pulak~!
tak bli pon.
sajer gedik testing2 tester die.
kata tester,
meh lah abeskan jer.
waakakakkakaka.

pas Jannah dh bli tuh,
gerak ke Jalan Tar pulak.
ini bukan shopping kuar masok butik ye,
ini shopping kat Bazaar tuh.
panas weyh semalam!!
dhlah ktorg pas abes field trip kan,
so skali harung jer jalan ngan baju F1 tuh.
menyengat jer panasnye.
seb baek aku pakai singlet.
takdelah cepuk2 peluh kat blakang baju kan.
heh!

sepanjang jalan aku dok bebel2 jer panas panas panas.
aku tak tau lah mane dtg umat manusia sumer kat Jalan Tar tuh.
time weekdays pon ramai.
maybe sbb masa tuh tgh lunch break kot,
so sumer org amik kesempatan shopping jap kot.

rempuh2 org,
nh baru jer weekdays,
Mira ngan Jannah dok cter Sabtu ari tuh dorang pergi macam ape jer.
tin sardin pon tak sepadat tuh kot.
bayangkan, ko berjalan atau melangkah kaki bukan sbb memang nak melangkah tapi sbb org blakang ko dok tolak sbb tuh ko tergerak skali.
boleh??!
aku tak sanggup weyh camtuh.
aku tak suke berpadat2 berpusu2,
dhlah panas.
kalau kat London ke ade Bazaar cam Jalan Tar sanggup aku.
sbb tak panas.
ekekekekekkeekekek.
:P

tujuan ke Jalan Tar nak p carik tudung.
bli bukan untuk raya pon,
tapi sbb time nak raya jer lebat gler SALE nye,
so haruslah rembat time2 nh.
Mira plak g bli selendang.
Jannah carik tudung die.

gler ar panjang die nye bazaar.
dalam hati aku asik cam
"ble nak smpai hujung nh??"
heh!
seb baek aku pakai kasut Nike Max Air (apekahh???)
sedap sket jalan.
rasa cam ade cushion kat tapak kaki.
sedap jer melangkah.
ankle pon kene support dgn baek.
so takdelah rasa sakit kaki kepenatan ke.

pas jalan2 tuh,
akhirnye jumpe gak kedai tudung yang aku mmg nak pegi tuh.
Muaz Textiles.
heh!
die longgokkan kain tudung bagai atas lantai mcm ape je.
terduduk2 Mira tolong carikkan tudung yg aku nak.
(mekaseh Mira....hihihi)
oh,
of coz carik yang baru2 ag n dlm plastik.
tak koser aku nak amik yang dh terbukak bagai tuh.
aku nh kan anak manja.
mane reti nak shopping2 mcm tuh.
kalo kat Kuching pon Mama yang shoppingkan kalo tempat mcm Jalan Tar.
kalo salam shopping mall.
akulah Queen nye.
miahhhahahhahahahah~

pastuh dh puas hati dapat tudung,
Mira dh borong selendang die,
Jannah lak instead of tudung die bli telekung sbb tak jumpe tudung die nak.
pastuh gerak plak balik ke arah Sogo.
Jannah balik dulu.
aku ngan Mira plan nak bukak kat luar jer.
lama tak kuar berdua ngan Mira nh.
ehehehhehehe.

pastuh ktorg pon amik LRT ke Hang Tuah Stesen nak g TS plak.
mula2 ye ye jer cakap nak jalan kaki jer dari Stesen Hang Tuah ke TS,
skali dh bli tiket LRT trus Mira cakap
"Aen, naek monorail jer lah eyh. walapun rm1.20, tak mampu nak jalan dh nh. letih"
hahahahaahah.

aku on jer.
mane2 pon ok.
aku ms tuh cuma haus jer.
smpai stesen monorail Hang Tuah,
trus g bli air kat kedai ctuh.
hahahahhahha.

smpai TS nye surau,
trus bukak air minum.
semalamnye masa tgk movie kan aku cakap cam ade pompuan makan2 dalam hall GSC kan,
at least aku tak makan depan laki ke orang laen ke.
sama2 pompuan jer kot dalam surau :P
(alasannnnnnnnnn)

pastuh aku pon ape ag,
tdoooooooooo~
jam baru kol 3.30pm kot ms tuh.
lmbt ag nak berbuka.
ktorg plan nak makan kat Hartz Chicken.
so tdolah kami berdua kat surau tuh kat ceruk2 surau tuh.
pastuh lama2 terasa sejuk plak suraunye.
boleh tak aku buat aksi ala2 nak tarik selimut???
sedar2 aku bukan di bilik rupenyeeeeee~!!
hahahahahahhah.
bikin malu jer ngan Mira.
seb baek bukan ngigau.

tunggu punye tunggu kol 5pm mira kejutkan aku.
die dh lama bgn sbb die terbatuk2 sbb sejuk sgt tdo kat lantai surau tuh.
pastuh ktorg borak2 jer smbil tunggu kol 5.30pm.
smbil tunggu tuh Mira kuarkan selendang die baru beli.
and die cakap nak pakaikan kat aku.
mula2 tak pakai anak tudung pon.
tapi licing sgt Mira suh aku pakai anak tudung.

memang tergelak2 lah ktorg sbb aku tak pernah pakai selendang.
Mira gelak2 sbb die cakap klakar pulak rupa aku pakai selendang.
masa tuh baru jer kot nak letak atas pale aku,
lom pin ag.

pastuh dh pin dh lilit2 tuh,
Mira cakap ok jer aku pakai slendang.
aku ckp ngan die muke aku bulat mane sesuai pakai selendang.
pastuh die ckp ok jer.
siap amik gmbr pakai hp die nak bg tunjuk kat aku.
ble aku tgk ok lah pulak.
terus pasang azam nak try pakai selendang.
hahahahahahahahha.
(nanti aku tunjuk muka aku berselandang...hahahaha)

tapi aku cakap kat Mira aku mane reti pakai selendang sendiri.
maunye berjam2 aku makai.
last2 mengamuk aku koyak selendang baru tau.
hahahhahahahaha.
pastuh Mira cam cakap kalo nak kuar pakai selendang dtg lah bilik die nanti die pakaikan.
boleh????
hohohohohohoho.

dh puas maen2 selendang tuh,
siap2 then kol 6pm kuar nak ke Hartz.
carik punye carik.
dr tingkat 7 turun tingkt 4 then naek tingkat 5 then turun tingkat 3 then naek tingkat 4.
rupenye Hartz tutup renovate ke ape ke.
heh!!
boleh?????!
punyelah keciwa ktorg sbb dh plan siap2 nanti nak berbuka kat Hartz nak mkn spaghetti die byk2 mash potato die byk2 bla bla bla.
skali takde!
hancussss!
pastuh dok tepi jap pk punye pk nak mkn mane,
bawaklah Mira g Kenny Rogers jer.
Mira 1st time makan ctuh.
kire ok lah bawak die makan kat tmpt die tak pernah makan.
bulan pose katakan.
hehhehehe.

ktorg nh maseh berbaju F1 ok!
hishhhh2~
org tgk jer ktorg sbb pakai baju cmtuh.
dhlah kat baju siap ade nama kan.
lagi org dok tenung.
heh!

nh menu ktorg.

nh aku punye lah main dish tuh.
muffin ade 2 banana muffin n 1 vanilla.
aku nye 2 mira nye 1.
aku amik banana 1 vanilla 1.
air lak order simple2 ilang haus jer.
Iced Lemon Tea.
yang spaghetti tuh sbb aku dh lm kempunan nak spaghetti, so order 1.
gler kuat makan.
Chicken meal tuh amik 1/4 meal ngan side dish die macaroni & cheese, mashed potato n aromatic rice.
kenyang gler ok makan~
mira order sama cuma side dish die nasi, potato salad ngan coleslaw.
muffin tuh 1 aku bawak balek.
tak larat nak makan.

pas makan dua2 tak larat dh.
nak balik jer.
Mira pergi solat dulu,
then singgah 7-E jap,
aku g Bread History bli roti nak makan pagi2.
then trus balik.

smpai bilik jer, sms si dia cakap dh balik nak mandi nak tdo,
then aku trus g toilet,
mandi2 then basuh baju F1 trus sbb rabu nak pakai ke trip ag.
smbil tuh basuh segala anak2 aku tuh skali.
then siap mandi siap sidai baju sumer siap2 sumer trus rebah ke tilamku.
nikmat rsnye dpt baring kat tilam yang sedap tuh~!
sedap weyh tilam aku kat K1 nh.
nak try? meh lah~
hahahhahaha.

aku tau kalo smpai K1 jer aku nak baring terus,
kompom sumer keje tak jalan.
kompom tdo smpai pagi.
tapi aku tak tdo trus pon pas mandi sumer tuh.
baring2 jer.
pastuh Mama call.
borak2 ngan die dulu.

pas Mama call dia plak sms.
:)
bahagia btol.
pas Mama die plak sms tye diri.
hihihihiihih.

wahhhh.
panjang seyh entry nh~!
jap ag nak buat entry pasal dia plak :P

p/s: puas hati dapat bli tudung baru. hihihihihihihihi. saya sayang awak :P

1 comment:

eLeA haNnAj said...

eh blog saya di promot di sini rupanya..huhu
lom transfer ag la ain gmbr tuh..nti2 ek kite transfer n kite bg ain..
taw xpe,penat gle jalan..blk ari tuh,mau nak melecet kaki kite..huhu