Thursday, September 17, 2009

Belom ade rasa ape-ape....haihhhh!

huk huk huk huk huk.
semua orang mesti tgh menghitung hari jer skrg nak sambut Hari Raya.
apsal lah aku takde feeling ape2 ag nh?
slalu kalo nak raya jer gler excited.

adakah sebab aku tau raya aku tahun nh tanpa keluarga di sisi,
so sbb tuh aku jd kurang bersemangat??
yelah,
sumer orang balik kg.
skrg status sumer org nak balik kg.

aku plak?
tak balik pun umah sendiri.
huhuhuuhu.
hari2 org tye flight aku balik Sarawak ble.
hari2 jugak aku menjawab dgn hati penuh pilu.
skrg pon Mama dalam sehari 2 3 kali call.
ag lah rindu aku kat umah dibuatnye.
maybe sbb anak die takkan balik raya kali nh,
sbb tuh die slalu call.

tapi seb baek jgak lah ade orang yg sudi bawak aku ikut die balik ke kg die,
iaitu kat Pahang.
at least takde lah aku beraya dalam bilik kat K1 nh.
koooooooo~
sechenta mane aku ngan K1 nh,
tak sampai tahap aku tingin nak berbaju kurung di pagi raya dan memakan seruding dgn roti Gardenia lepas tuh sambung tdo balik dgn baju kurung,
di dalam bilik aku di K1!
hessssssssssssshhhh!
gler ape?!
gler sedeyh idup cmtuh.
kat Malaysia tapi tak sambut raya bersama orang laen.
gler sedeyh kot cmtuh~

tgk baju raya yang Mama dh pose pun sayu jer.
dok terpk pk cmne lah baju Mama, Ayah ngan adik2 ye?
huhuhuhuhuhu.
baju dorang kaler pe?
same ke ngan aku?
umah plak cmne?
kompom ke nak cat baru mcm Mama cakap before aku start kuliah, Julai ari tuh?
bapa byk eyh kek Mama bli tahun nh?

waaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa!
banyaknye mende aku nak tgk kat umah aku tuh!!!
gler kentang sedeyh!

sumer orang dalam mood nak raya.
aku jer takde feeling sgt.
maybe dh sampai Pahang on Saturday nanti baru aku ade rasa nak raya kot.
raya kali nh aku numpang Mak Ayah orang.
huhuhuhuhuhuhuh.

sedeyh btol lah raya kali nh.
sangat lah tak best.
itu pun naseb baek kebetulan gler adik aku Aliff nak balik London raya ke 5 nanti.
so secara tak langsung Mama pun ikut ke KL menghantar die.
so bolehlah jumpe Mama raya keempat nanti.
and adik aku yang kat KMNS, Aniq, yg tak balik jgak tuh,
dapat lah ktorg kumpul ngan Mama eventho Mama kat KL 3 ari 2 mlm jer.
jadilah pun.
Aniq ok ag sbb die beraya umah Cikgu die.
mmg dh macam Mak die pon cikgu tuh ha.
huhuuhuhuh.

aku nak pk nak request Mama bawak ape ag dtg cnh.
aku sangat teringin Laksa Sarawak ngan Mi Kolok.
ngan kek-kek raya.
huhuhuhuhuhuh.

klah.
aku nak tdo balik.
aku sbenarnye sangat ngantok nh masa menaip nh.
sbb td pas makan time berbuka tuh aku makan ubat alergy.
so sangat2 mengantok.

aku tdo td and terbgn kol 11.30pm,
patutnye nak jumpe kosmate bincang pasal laporan kewangan.
tapi badan rasa lemah longlai sangat.
tak mampu nak kuar bilik.

nh menaip pon dok tersengguk-sengguk.
punyelah nak hapdet nye pasal.
sanggup bertahan kejap.

esok pagi 9am sampai 11am adalah kelas terakhir aku.
then dh cuti2.
Sabtu baru pergi Pahang.
so esok n Jumaat keje aku hanya tdo sahaja di bilik.
heh!

tak sabar aku nak cuti.
mesti esok dalam klas otak aku dh kemana-mana ajer dh.
bukan aku jer kot.
sumer org kot.

baeklah baeklah.
mahu tdo balik skrg.
daaaaaa~

p/s: lega gler lepas selesai presentation td ptg. terasa beban yang besar dh diangkat dr bahu nh ha. selagi tak selesai selagi tuh lah tak lena tdo. oh ya, bangga dengan diri sbb dh improve cara presentation :) bagus ain bagus. kan elok cmtuh. teruskan usaha murni anda ain! lecturer pon dh puji tadi, bonus untuk diri anda yang tak tdo malam nak prepare presentation :) alhamdulillah :)

No comments: