Friday, September 18, 2009

Family balik Sibu~!!

huaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa!!
semalam tgh tdo kol 10.30pm cmtuh dapat call dari Mama.
borak punye borak,
Mama cakap dorang dalam kete kat Sarikei on the way ke Sibu!

waaaaaaaaaaaaaaaaaa!
*nanges air mata darah sambil lap2 mata n letak antiseptik..heh!*
jeles okkkkkkkkkkkkkkk~!
balik kampung halaman kat Sibu tuh~!!
fyi,
aku nh memBESAR di Kuching.
tapi lahirnya di Sibu.
and memBESAR kejap di Sibu.
adik2 sumer pure Kuching-ians~

Mama takde plak btau aku dorang nak balik Sibu dalam ms terdekat,
walaupun die call aku 2 3 kali setiap hari lately!
tup2 dh dalam kete kat Sarikei, yang kurang 2jam jer dari Sibu,
tapi 5 6 jam dari Kuching tuh.
huaaaaaaaaaaaaaaaa!
sedeyhnyeeeeeeeeee~!

aku sangat suka beraya di Sibu~
ko bayangkan satu peti sejuk satu pintu tuh, top to bottom, hanya untuk kek semata2.
aku cakap kek ye.
bukan kuih.
KEK!!
cheese cake, kek lapis, kek buah, kek choc...segala macam kek!
maunye dalam 23 24 jenis cmtuh.
kalo kuih cam tart nenas bagai tuh,
laen story...ag banyakkkk~!!
itulah raya di Sibu.
huhuuhuhuhu.

aku jeles~!
nak nak pulak nenek masak.
perrrgghhh!
nenek masak sedap gler!
kalo boleh sumer masakan kat rumah orang kalo pergi ziarah raya,
aku compare ngan masakan nenek.
hohohohoho.
tapi paling takleyh blah,
mcm almost sumer rumah yang aku pergi kompom ade roti canai nenek aku.
hahahahahhaa.
nenek aku kan pengusaha roti canai, karipap, murtabak bla bla bla frozen yang berjaya!
hand-made ok...bukan mesin!!
hahahahahahhaah.

huaaaaaaaaaa.
bestnye sumer org berkumpul di Sibu.
fyi,
since atuk aku seblah ayah meninggal 2 3 raya yang lepas,
ktorg slalu balik kg seblah Mama kat Sibu,
yelah,
Ayah aku kan asal Kuching jer.
kg pon kat Kuching jer.

huk huk huk huk.
bestnye dapat raya kat Sibu.
makan sedap2.
ade nenek.
adik bradik Mama kan 8org.
6 berkahwin.
2 tak ag.

meh kira bp org di umah nenek aku yang besar tuh.
umah nenek aku besar tauuuuuu!
ade 2 bahagian iaitu depan and blakang.
depan satu tv blakang 1 tv.
dua2 ade astro.
bilik ade 6.
sumer besar2~

ok2,
meh kira.
Mama ngan Ayah and 3 anak mereka : 5 orang
(aku ngan Aniq kan takde..huhuhuhuhu)
Anjang n hubby ngan 6 anak mereka : 8 orang
Ngah n hubby ngan 6 anak mereka : 8 orang
Yak n wifey ngan 4 anak mereka : 6 orang
Mokmas n hubby ngan 3 anak mereka: 5 orang
Su Di n wifey ngan 3 anak mereka : 5 orang
2 tak berkahwin ag : 2 orang
nenek2 termasok nenek aku ade 3 di rumah tuh: 3 orang
total : 42orang!!

huaaaaaaaaaaaa!!
meriahnye pagi raya kat umah tuhhhhh!!!!
sob sob sob sob.
jelesnye!!
huaaaaaaaaaaaaaaa!!!
mesti masa Mama call pagi raya nanti sumer orang akan cakap2 ngan aku,
and aku akan nanges2 teresak2,
di rumah Zie di Pahang nanti.
tsk tsk tsk tsk tsk.

ape2 pon.
raya kene sambut jugak.
raya ke-4 kan dh boleh jumpe Mama.
tapi Ayah takde plak ikut dtg cnh.
huhuhuhuhu.

takpelah Ain,
tahun depan panjang umur raya ngan family.
aku bli tiket setahun awal kang!!!

daaaaaaaaaaaaa~

No comments: