Friday, April 17, 2009

Kenapa saya blogging @ jadi blogger? :)

assalammualaikum~~

mode : merenung masa depan dan mengimbau masa lampau :D

hehehehe.
hie.
aku sebenarnye ade kelas tutor Epidemiology.
tp aku tak pergi sbb ade training lawnball(aku ske ngeja cam nh)
sekarang pon tgh finalized report Environmental Microbiology.
report hasil kerja lapangan Bukit Merah.
ape ag.
hohohoho.
(notes: entry ini ditinggal sebagai draf. aku tgh edit balek pukul 2am, 18/4..hehe)

ok2.
motif aku nak cter entree nh sbb aku rs nak cter (muahahahah)
lempang sket (debush!! slapp slappp!)
huhuhuhu.
aku rs aku pernah mention nape aku blogging.

tapi entry nh aku nak details sket lah.
aku muke blogging on 19/09/2008 to be exact.
masa tuh bulan pose.
dh dekat2 nak raye dh pon.

aku mule blogging korang tau nape?
bacalah entry nh.
haaa.
masa tuh maybe aku down sgt.

ala..
aku nh ramai kawan.
tp lone ranger beb!!
hehehe.
aku tak bergantung harap kat kawan sepenuhnya.
bkn maksud aku tak trust kawan.
tp takkan sumer mende korang nak bebankan kawan2 kan.
dorang pon ade masalah and isu tersendiri.

so aku rasa dengan blogging nh
secara tak langsung aku ley luahkan perasaan aku.
lantak la kan ade yg nak baca ke dak.
janji aku dh luah sumer.
dok merepek merapu kerapu bagai kan :D
(kerapu woo...goreng pon sodap..hohoho)

masa aku mule blogging,
aku takdelah berniat nak smpai org sumer bc blog aku kan.
sbb bagi aku, aku blog sbb nak carik tmpt luah perasaan (cewahhhh)
serious lah.
bukan maen2.
(sape ckp ko maen2 ain...debush!!)

ms mule blogging,
niat aku takde smpai nak edit lawa2 ke blog.
bagi org senang hati jantung jiwa dok tengok and baca.
nm pon new comer kan,
mmg ler buroks tahap dewa blog masa tuh.
entry nak berjela2 ayat skema plak.
huk3.
tak caye korang tgk la entry awal2.
hua hua hua

aku antara yang terawal blogging kat kolej aku nh.
ade tuh maybe lagi awal.
tp kalangan yang aku kenal, akulah yang terawal skali.
tp disebabkan aku nh bergantung harap jer dkat
wifi kolej yang masa tuh mmg hampagas tahap ape
aku jarang blogging berbading new comer lepas aku.

aku tgk dunia blogging masa tuh sgt havoc.
tbe2 ramai jer mule blogging.
aku tak tau lah sbb tgk aku blogging ke kan..
and aku plak dok rata2 menjaja pasal blogging..
maybelah kot kan.
hohohohoho.

tp yg aku tau..
tak lama lepas aku mule blogging tuh
ramai org komen.
bukan dkat blog.
kat luar blogging world.
aku tak sangka aku ade silent reader
yang mane mase tuh kantoi bukan silent dh sbb dok
komen2 pasal blog aku and bg pendapat.
hahahahaha.

mule dr tuh
aku tau rupenye blog aku pon ade pembaca setia.
smpai skrg nh,
ade certain kawan aku tuh ske mengkantoikan siape silent reader aku.
weyh2
tak baek.
biarla die silent reader.
ekekekekekek.

aku pon mule lah berjinak2 rajin nak edit and update blog.
tapi sumer bergantung kat wifi masa tuh.
then one day aku tau pasal Nuffnang.
aku tak berminat.
aku tau Adsense b4 aku tau Nuffnang nh.

serius aku cakap.
aku mmg tak amik port langsung pasal iklan2 kat blog nh.
sbb ape?
sbb aku blog sbb nak luah perasaan.
bukan buat income.

tp lama2
aku rs boleh jer kot nak try.
ape salah kan letak jer iklan.
tak kene saman pon kalo tak letak.
so aku bertekad nak masukkan Nuffnang tuh.

ms tuh..
maseh...niat asal aku nak share with people pasal ape2 jer lah
current issues ke ape ke.
tp mostly my entries adalah personal.
private matter sumernye.

and aku tak sangka org amik perhatian dekat entry aku.
sbb ape aku ckp cmtuh?
aku masokkan pasal aku tak sehat,
tbe2 kat luar aku nak ke cafe ke mane2 ke,
org tye aku sihat dh ke?
mane tak terharu.

disebabkan byk respond aku dpt dr setiap entry aku..
tak kira baek atau kurang baek..
yang baek aku jdkan petunjuk..
yg kurang baek aku jdkan point nak baiki..(bukan sm ke ngan petunjuk? ceit)
huhuuhu.

and paling aku ske.
aku ske baca blog org.
so aku pon nak blog.
heeeeee :D

aku plak kalo dok bercter tak pernah nak abes.
panjang ajer entry aku
huhuhuh.

maaplah ye.
ble hobi menaip nh masalah sket.
keje nak menaip jer.
ko bg lah byk2 brn nak naip..
aku naip..
janji aku tak perlu berpk masa naip.
melainkan blogging.

tp ms blogging jarang nak berpk dalam2.
slalu ape yg ditype tuh straight dri kepala otak.
stret dr hati.
sbb tuh kalo ade terasa tuh kan
mintak maap eyh :D
0 - 0
nak exam nh ha..
kene mntak maap..
bkn nak exam jer..ble2 lah..

kalo org tye nape aku blogging..
jawapan aku
pertama, sbb aku jadikan blog tempat aku luah perasaan.
blog takde nak marah aku.
takde nak wat ekspresi nak taknak dgr luahan.
hohoho.
kedua, aku ske menaip, so aku ske berkongsi cter.
setakat nh, aku tak bkk korum gosip ke kan.
ehehheeh.
personal punye blog.
bukan cam Redmummy
macam2 die share.
tuh mmg tahap blogger tegar yang mmg aku respek and adore.
tmbh2 die lah the only melayu top blogger.
and WANITA!
yeah! :D
ketiga, skrg aku ske blogging sbb dr blogging aku kenal ramai org :D
hik3~

klah..tuh jer ye...panjang berjela dh nh.

goodluck exam FSKB!!!!
may Allah bless us all :)

toodles!

-salam-

No comments: