Thursday, April 2, 2009

fuh..adelah agak lega sedikit..huhu..~

assalammualaikum~~

aku br jer lepas cek aku nye hutang pelajar kat smpweb td.
agak lega lah kot.
dlm surat dinyatakan aku berhutang pengajian sebanyak RM****
ko tgk.
4 angka tuh weyh. tak termasuk sen2 ye.

mane tak aku riso bagai nak rak.
bak kata en harfiz "dh dpt surat hutang nanti baru nak kecoh"
lebih kurang cmtuh la gamaknye keadaan aku skrg.

aku agak lega skrg sbb aku tgk dlm hutang pelajar tuh.
duit program tuh ngan duit hutang pengajian still separate.
maksudnye takdelah hutang pengajian aku smpai 4 angka weyh.

so skrg tugas aku bg balek laporan kewangan tuh jer skali ngan duit baki.
aku rs lah tuh jer aku perlu buat.
ari isnin depan klas full. pagi presentation hasil lapangan kat PKD.
ptg lecture Epid. mmg Epid jer lah satu hari.
which means ari selasa br aku kosong.

ape2 pon aku kene tggu selasa jgaklah kot.
insyaAllah pg tuh aku g bendahari kat kampus kl dlu.
kalo die ckp aku kene setel kat bangi.
jawabnye aku kene g bangi n berurusan ngan dorang kat canselori sn lah kot.
dh dlm surat kata aku kene g bangi canselori tingkat 1.

aku harap jer lah isi surat tuh lebih kepada menakutkan aku jer.
ehehehe.
sempat lak aku wat lawak.
ingt dorang nak wat April Fool yg bodh tuh ke kat aku.
huhuhuh.

tp aku btol2 berharap aku tak perlu ke bangi nak setelkan.
aku hanya berfikiran positif jer skrg.
hutang pengajian aku plak tbe2 ade rm210.
mane dtg ntah.
nak kata yuran kolej, JAKSA dh dikecualikan.
takpelah. esok aku g bayo lah.
huhuhu.

malas aku nak pk sgt pasal duit tuh ha.
aku byr jer kalo ade pape. malas nak persoalkan dh.
nak final baek aku pk blaja jer.
selagi ade hutang selagi tuh aku cam org tak btol.
org kata makan tak kenyang, tido tak lena, mandi tak basah tuh sumer masa bercinta.
kononlah.
cube korang ade hutang smpai 4 angka.
sama jer simptom nye haa.
huhuhuhuhuhuhu.

ok.
motif entry nh nak ckp aku dh sedikit lega dh.
sumernye sbb dlm system hutang pengajian ngan program maseh diasingkan.
tp tak tau la dlm system jabatan bendahari sm ke tak.
harap2 sm jer lah kan.

aku pon br teringt.
penolong bendahari cik sarimah kat bangi tuh pernah ckp kat aku.
dorang takkan masokkan duit program JAKSA(unless ko ade pkai duit PPP ke kan)
sebagai hutang pengajian.
dorang akan asingkan.
baeklah. aku bertambah sedikit lagi lega.

by the way.
dah menyentuh pasal duit MMP nh.
yg banyak tolong aku dptkan duit nh cepat and sgt mudah adalah
Arwah Kak Hanim.
Arwah sangat baek ngan aku.
byk sgt tolong aku setelkan duit program.
sebbkan die lah aku takyah ke bangi amik cek or duit program.

die bank in kan duit lam akaun bendahari program jer.
mmg sgt baeklah.
die tak pernah marah aku or marah sp2 lah bendahari program.
wpun ktorg slalu menyusahkan die.

die byk call aku dlu tye duit cmne.
aku pon janji nak anto laporan kat die sbenanya untuk MMP thun lepas.
tp sejak die meninggalkan dunia.
aku jadi lost.
tak tau nak carik spe nak mntak tlg sape.
die jer plg baek kat Jabatan Bendahari bangi tuh ha.

Al-Fatihah untuk arwah Kak Hanim.
lets take a moment of silence.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
AMIN.
semoga roh Kak Hanim dicucuri rahmat.
semoga ditempatkan di kalangan org yand soleh.

aku rindu Kak Hanim.
sangat2.
ms dpt msg pasal peninggalan arwah.
aku tergamam.
tak terkata ape. doa jer aku dpt hadiahkan kat arwah.
aku rindu gurauan die.
die ske sakat aku.
ngan lawak2 die.
huhuhu.
sedeyh plak.

klah.
aku dh agak lega dh sekarang.
sbb aku rs aku tak perlu kot smpai nak buat cdt card nak bayo hutang pengajian.
ekekekek.
wat lawak plak ko ain(dushhh! penumbuk)
mama ngan ayah aku lagi tak pernah nak ado cdt card.
nh plak aku.

sebut pasal cdt card.
takyah la pakai weyh.
nt sendiri susah
cewahh. ckp mcm ade cdt card jer.

adik aku kat Wales pakai debit card.
tuh kalo ko byk duit lam bank la mcm adik aku tuh kan.
huhuhu.
rindu kat die plak.
baleklah cepat.
we have so many things to do together weyh!

huhuhu.
aku riso.
tak sabar tunggu minggu depan.
nak setel sumernye.
then i can do my revision, peacefully.

target aku sem nh.
aku nak dpt DEAN's LIST.
serious aku ckp.
aku nak list tuh.
NAK JGAK!

sbb tuh aku tanak ade ape2 mengganggu aku nye stdy.
sesi jd JAKSA pon akan tamat ble tamat sem nh.
and aku nak setelkan right before final.
nak filekan sumer surat menyurat.
nak susun sumer.

sumer aku nak buat before final.
insyaAllah.

CGPA aku dh drop sakan dh disebbkan result sem 3 yg lepas.
keciwa aku dengan diri sndiri.
sangat KECEWA.
aku kene naekkan balek.

tak gune aku aktif kalo pointer aku ckup2 mkn.
skrg pasaran keje sush. very competing.
yg survive cume ade 3:
1. mereka yg petah bercakap.
2. mereka yg petah bercakap, konfiden ngan aktif.
3. mereka yg petah bercakap, konfiden, aktif, excel in studies and good personalities.

aku rangkumkan yg 1st n 2nd dlm yg 3rd actually.
sbenanye yg 3rd tuh la yg mudah dpt kepercayaan bakal majikan.
ermm.
aku nak jd yg 3rd.
korang pon kene target yg sm.
=)

aku tau aku boleh.
sbb sejak aku skolah rendah smpai aku matrik.
aku pelajar cemerlang.
ok, minus matrik la.
matrik ala2 ckup2 jgak jer.

UPSR strea As, PMR Stret As, SPM 10As and 1B.
aiseh.
spoiler B spm tuh.
tgk. aku dh ckp.
kalo aku dlu boleh buat.
skrg boleh jgak.
aku tau.
korang pon sama.
boleh jgak.

bak kata Dr. Hida
"mane pergi pelajar cemerlang di skolah menengah dulu?"
"kenapa di UKM kamu tak boleh?"
aku tau aku boleh.
aku akan ingt segala kata2 Dr.Hida.

keluarga aku bkn org kaya.
tp tak kata org susah plak.
average family jer.
tp aku syukur.
sbb kekayaan keluarga aku
adalah
ILMU.

kami adik beradik berlima.
sumer pelajar cemerlang skolah.
lima2 ktorg excel in studies.
with less effort.
maksud aku.
kami berlima dianugerahkan kepandaian, kecerdikan malahan.
mudah blaja, mudah faham.
senang pick up.
fast learner.
alhamdulillah.

tuh jer kami mampu buat untuk tonjolkan family ktorg kat mata sedara2 ktorg.
sbb mostly sedara2 ktorg very high profile nye org.
"kalo dh tak kaya, tp blaja pun tak pandai, sp nak pandang."
tuhlah kata2 mama.
aku pgg smpai skrg.
=)

baeklah.
sebelum aku merapu lebih panjang.
aku nak stop kat cnh.
pengalaman PKD.
nt aku masokkan lah ye.

thanks sbb bc.
heheh.
aku tau entry aku pjg sumernye.
ekekekke

aku chow dlu.
toodles!

-salam-

p/s: lepas nh nak gune terus kata ganti diri nama AKU lah sbb rs selesa sket. i u i u cam gedik jer unless i am using english as the main language la. :)


No comments: