Sunday, April 26, 2009

Ain Shaqirah Abdul Aziz- Part 2 :)

assalammualaikum~

haaaa.
meh sambung cter meh :)
ari tuh smpai aku kenalkan adik2 aku kan? (entry nh)
okeyh.
Aliff @ Alep skrg umonye 20thun (1989).
die takde kat Malaysia skrg, kat Wales UK doing his IB.
Aniq plak skrg tggu nak masok matrik jer, 18 tahun (1991).
pastuh Abas skrg umo 16thun (1993).
and Adila @ Dila skrg PMR tahun nh, 15 tahun (1994).
jarak umur ktorg dekat2 jer :D
meh tunjuk sket gmbr dorang.


nh Alep :) gmbr nh Dila yang amik.


nh Aniq :) aku tak paham btol ngan Abas nh.
aku mintak die MMS gmbr Aniq td.
punyelah lama tunggu.
die snap dr IC ko!! kalau Aniq tau..hahahah :P

nh plak Abas :) entah nape la wat muke cmtuh..hoho


and last but not least, my little sis, Dila :)
die nh pon satu wat bloated face...i can guarantee u la..minah nh chantek wooo~
leyh jadi model...huk3..
kalo letak gmbr die free hair...mau mengamuk die..hehehe.. :D

nhlah ktorg adik bradik :D gmbr br takde lam laptop..hoho :D


ok.
meh cter plak pasal aku masa kecik.
aku nh ms kecik ganas wooo!!
lasak kemain lagik.
tambah plak ms aku kecik
cousins aku yg berada dkat2 ngan aku SEMUA lelaki!
haaaaaa.
tmbh kawan baek aku masa kecik tuh adalah Alep.
hehehehhe :D
bertambahlah kenakalan aku.

since aku dok Kuching ms kecik,
so nh aunty2 uncle2 blah ayah lah cter nh.
malu seyh.
yelah...dtg kenduri jer kalo nmpk aku mulelah bkk cter aku ngan Alep ms kecik.
aku ngan Alep ms kecik sgt pemes woooo kat neighbourhood.
wakakakakka.
sbb nakal sgt.
lagipun umah ktorg ms tuh sumer dikelilingi oleh umah sedara2 jer.
kire cam tanah pusaka kot gitu.

bak kata dorang la,
aku ms kecik ske panjat atap umah.
aku takley imagine cmne aku panjat.
yelah...ko bygkan eyh.
rumah aku time tuh ala2 umah kampung yg papan tuh....tinggi wooo kalo aku panjat.
musykil aku.
mungkinkah umah dorang ckp tuh umah satu lagi?
ermm..family ktorg ade umah satu ag ms kecik.
before pindah umah satu tuh, tggl kat umah yg kekampungan tuh. :D
byk kenangan kat umah lm tuh....heeee~

pastuh satu lagi hobby aku.
maen longkang.
isyyyy...gle kotor.
heloooooooo!!
longkang zaman aku kecik dlu mane de cam longkang skrg.
longkang ms aku kecik dlu siap boleh berenang2.
ade ikan. berudu.
mane de sampah cam sekarang!! (marah nh marah nh)
hobby aku adalah menangkap berudu.
ekeekekekek.

haaaa.
seblom masok banglo tuh.
ktorg sempat pindah umah ag and tinggal kat area mane ntah..lupe dah.
tp yg pastinye,
tanah kat ctuh jenis tanah liat tau.
pastuh pasir putih.
kalo lepas ujan tuh, kat lopak2 air tanah liat tuh,
ade bykkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkk berudu!!!
i loikeeeeeee~~!!
mulelah aku ngan geng2(ms nh dh jaoh sket dr cousins lelaki)
aku dok mulakan misi mengumpul berudu.
nh kire kes senyap2 nh kuar umah pakai pintu blakang.
jalan blakang umah aku tuh agak bahaya sbb dkat utan,
tp paling dekat nak g area lopak2 air tuh.
hehehehe.
aku mmg sgt nakal ms kecik! :P

tmbh plak ms tuh aku tadika kot.
balik tadika tgh hari tuh.
tukar2 baju (reti plak nak tukar baju dlu kan..ekeke)
pastuh trus cabut g area lopak air.
parents keje kan.
bibik plak time tuh kompom layan tv.
pepandai aku ler nak kuar kan.
smpai jer trus maen tangkap berudu.
isyyy...sonok!!

pernah one day, ms nak g area lopak air tuh,
ms tuh parents ade kat umah.
nh kire mntak izin nh kuar dr pintu blakang nak g maen.
dh nm jalan tuh paling dekat kan wpun bahaya sket.
ms otw aku nak g tmpt maen tuh.
aku jumpe lah satu binatang nh.
chantekkkkkkkkk!!!
aku ape ag,
nm dh budak nakal kan.
aku nh jenis tak takot ngan binatang EXCEPT lipas ngan tikus!
haaa..aku mencik dua tuh!!!
lagi2 lipas yg boleh terbang.
huuuwww.

ok2.
berbalik kepada binatang yg aku ckp chantek tuh.
aku ingt lagi nh...ingt lagi nh!!!
hehehehe.
binatang tuh cam ala2 nak lari jer.
aku plak slow2 lah kan nak dekat(pandai plak aku)
skali binatang tuh cam nak pergi arah aku.
excited nh~~~ :D
blom sempat aku nak pegg binatang tuh,
tak silap aku lah bibik aku ke mama time tuh,
terjerit2 suh aku lari jaoh dr mende tuh.
hohoho.
aku plak pelik jer.
rupenye nm binatang tuh ULAR!!!
wakakakakakakaka :P
hebat tak hebat aku??? (buat muke berlagak)
since ari tuh, aku jatuh cinta ngan reptilia itu :)

satu lagi.
aku kantoi ngan ayah aku.
pergi maen kat lopak air.
ntah cmne die tau ntah ari tuh.
ms tuh nak g bli ice cream (ala...ice cream 20sen tuh..milo, jagung..ehehe)
pastuh, boleh plak otw nak balek kat lopak air tuh
terserempak ngan ayah!!!
ayah dlm kete ms tuh.
of coz lah kan aku kene masok kete and balik umah.
ape ag, kene rotan ler.
punyelah menanges kan aku ari tuh.
tp,
esoknye buat nakal lagi!! :P

slalu aku g maen ngan Alep la.
mmbr kenakalan dan kejahatan ms kecik.
ekekekek.
one fine day, cewaaahhhhh..
aku ngan Alep nak kuar maen.
tp this time pakat pakai jalan depan.
ikut front door lah kan.
tp, masalah ikut front way nh,
pagar sentiase jer kunci.
pagar plak nak tinggi and besar and tajam kat atas die.
seram jgak tgk.

the only way boleh kuar,
panjat pagar.
adik aku si Aniq nh plak,
tbe2 takde angin takde ribut
dok mengekek2 nak ikut.
mane ktorg nak kan.
die ms tuh kecik kot...(mcm lah aku dh besar sgt)
ktorg malas lah nak pujuk Aniq tuh.
so aku ngan Alep blah jer panjat pagar dengan senangnye(ktorgkan jaguh panjat atap...sekadar pagar ape susahnye...ecececehhhh...)
tau2 jer toleh blakang Aniq dh nanges.
ingtkan ape.
boleh tak rupenye die ikut panjat skali??!!
pastuh tersangkut kat tajam2 tuh!!!
bibir bawah die tertusuk (aduhhhh!)
kat tajam2 tuh.
aku ngan Alep gelabah lah..
tgk darah2.
bibik aku kot call parents aku time tuh.
smpai jer ayah trus bawak Aniq g private hospital sbb tuh plg dkat.
tau2 Aniq kene brape jahitan ntah and kene tggl kat hospital.
kompom2 lah kan aku ngan Alep kene rotan :D ngeeeee~~
tp tak serik2~~ :P

and msa aku kecik jgak aku
maen sukan lasak.
aku men roller-blade.
siap susun2 papan bagai nak lompat2.
heheh.
umo 10 aku dh reti bawak motor dh.
pastuh maen hockey ice
di mana ktorg simbah lantai ade tiles ngan air sabun
pastuh pakai roller-blade
then maenlah hockey.
stick hockey ice tuh cousin punye ms tuh.
hohohoh.
sungguh lah ganas~

pastuh kegemaran aku masa kecik
maen game!
masa tuh ske maen street fighter.
maen kat SEGA.
korang tau kan..
ala...game yg die nye disc tuh segiempat pastuh cucuk kat tengah2 sega.
ekekekek.
aku ske maen street fighter.
hohooho

pastuh ms kecik
aku tak layan game cam barbie bagai nh.
tp maen masak2 aku layan lah.
pastuh ms kecik ktorg de port pokok rambutan kat umah
Nek Su Keros.
bawah pokok rambutan yg rendang tuh(cewahhh)
ade tempat duduk2 lepak2.
ktorg slalu dok ctuh panjat2 pokok....
hua hua hua..

ok2.
jap ag next entry aku masukkan gmbr aku masa kecik.
entry untuk gmbr and captions semata-mata :)

toodles!



No comments: