Monday, April 27, 2009

Ain Shaqirah Abdul Aziz- Part 5 :)

assalammualaikum~

okeyh.
bagi yang blom bc dr mule...meh click cnh meh: Part 1, Part 2, Part 3 and Part 4
meh smbg cter ms aku kat matrik plak.
KMNS adalah 1st tempat aku hidup asrama.
aku before nh mane pernah tinggal kat asrama.
tup2 1st time asrama, trus jaoh gler dr family.
dugaan gler la ms tuh...~~
ms kat matrik aku sebenarnye sempat jadik budak Fizik.
dh result Fizik aku ntuk SPM A berbanding Bio aku tuh kan.
aku minat Fizik,
tp aku takmo bawak fizik as my major.
aku pon ikut la mmbr2 laen yg terkedek2 tukar ke Hayat.
termasok rumet aku kat matrik, Cik Diana Hassan.

ok2.
nape aku mention sorang jer rumet aku?
hehehehhe.
sbb aku de sorang jer rumet ms matrik dlu.
ktorg tinggal berdua satu bilik (jeng3!! hahahaha)
begitu mewah skali...
sorang 2 katil 2 almari.
hahahhaahha.
meja study satu buat tempat iron, satu tempat pantry...
almari plak aku pakai satu jer.
rumet aku pkai 2.
yg satu tuh ktorg buat jadi tempat letak stok makanan.
hahah :P

aku ms kat matrik tinggal kat A3.T4.9
blok A3, aras 4 bilik no 9..wing B :)
hoho.
kat aras 4 nh, bilik no 1 ngan 12 jer full 4 org.
yg laen tuh sumer 2 org :D
kami sgt mewah~~
actually kan, aras 3 ade jer kosong byk..
tp ktorg dh pakat takmo pindah bawah.
sonok wooo atas nh~~
leyh lepak2 maen lumba lari (errkk?)
ngan skipping lari (errkk erkkk??!)

kat matrik aku praktikum H1P8.
meh tunjuk sket bdak2 praktikum aku~

gmbr nh Aimi yang edit.
heeeeee.
pastuh ktorg cuci and simpan sorang satu..awww...
rindu u guys..
eyh...

and girls~~~ :D

haaaa. tuhlah practicum-mates aku.
hehehe.
agak rapat ngan sumer org.
cam biase.
kalo mane2 mmg ade geng2 sndiri lah kan.
infact aku nya geng pon bkn nye aku nye practicuma-mates.
sumer aras-mates aku.
mmg gle2 lah.

meh aku cter.
blik seblah kiri(kalo ngadap pintu bilik aku dr luar)
blik aku ade Yani ngan Put.
seblah kanan plak Farah and Faeizah.
depan plak ade Rozita.
seblah bilik Rozita blik Yana and DD.
dorang nh lah mmbr rapat aku.
Rozita rapat jgak.
tp die pon ade geng die sndiri :)
so, kami berlapan iaitu aku, Diana, Yana, DD, Yani, Put, Farah and Faeizah
mmg rapat gler2~~

meh tunjuk gmbr.

nhlah keluarga aku ms kat KMNS..
tsk tsk tsk..emo jap..rindu dorang seyh~~

perasan tak ktorg sumer pakai ijau? (tak perasan sudah! hoho)
haaaa.
kalo nak tau,
nh ms ari rabu.
ade perhimpunan.
isshh..aku ingt skolah jer ade.
smpai matrik pon ade ag.
ekekekek.
ktorg nh mmg gle2 sket (byk kot??!)
ari tuh ktorg plan sumer pakai ijau.
ade ari laen pakat pink plak.
eheheh.
bahagia btol zaman matrik~~

peristiwa yang buatkan aku rapat ngan dorang nh
adalah ms orientasi week kat KMNS nh lah.
dh elok tau tempat nh 'keras'
boleh plak blackout mlm ms ari orientasi tuh?! boleh tak??!!
issshh...dgn KMNS pon kat ceruk mane ntah.
gelap ape pon tak nmpk.
so mlm tuh balek awal ke bilik.
takdelah awal mane.

korang tau.
panjang glerrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr barisan masa nak balek blik.
ktorg sumer pgg tgn tak bagi putus ikut cluster lah kan.
so takde lah cter pompuan gedik2 pgg tgn laki ye.
laki satu cluster jer pon.
paling kesian cluster C la sbb jaoh n kene naek bukit.
ktorg Cluster A nh dkat jer.
tuh pon bapak gler panjang barisan.
genggam tgn tak bg lepas.
boleh retak kot tulang org.
hahhahaah.
serius.
sgt gelap smpai tak nmpk ape pon.
scaryyyyy~~

pastuh dh smpai bilik masing
ktorg yg 3 bilik iaitu aku, rumet aku, yani, put dd and yana
pakat tdo sebilik.
sumer penakut nye pasal :P
ktorg tdo bilik dd n yana tuh.
tdolah sekatil setilam bagai kan.
pastuh masing2 dh set jam.

tp aku pasan la.
ble alarm bunyik
masing2 dok snooze or off alarm.
wakakaka.
tp tak lm lepas tuh ktorg tersedar.
and dlm keadaan kelam kabut tak mandi lagi mseh berpakaian mlm td
ktorg pon jerit lah dr atas panggil fasi.
"akak, turun skrg ke kak? pakai baju pe? ktorg tak mandi lagi nh...tak sempat"
dgr plak org reply
"sp suh lambat..."
dh dgr tuh pakat reramai hentam jer pakai baju ape pon amik tudung then trun.
skali smpai bawah,
takde sape pon kat padang kat tmpt ktorg slalu kumpul b4 g jemaah subuh.
ktorg 6 jer.
ingtkan kene tinggal lah kan.
nama pon blackout lagi.
tak nmpk ape pon.

dh tuh tunggu punye tunggu takde org.
skali ade sorang akak fasi nh dtg
"adik nape tunggu cnh..pagi nh solat sndiri2 kat bilik..blackout lagi nh..dewan takde lampu"
isshh...malu gler ktorg ms tuh Tuhan jer tau!!
seb baek blackout kan, takde nmpk blushing2 bagai kan.
satu silap ktorg ms kelam kabut tuh,
tak cek jam!
rupenye ms tuh awal lagi...ade kot dlm 4 lebih ke 5am.
subuh pon idak lagi.
huhuhu.
smpai skrg aku mseh terpk pk sape lah yg jawab ktorg ms ktorg jerit dr atas tuh.
huhuhuhuh.
eeeeeeee....seram2~~~

so, start dr blackout tuh ktorg slalu sm2 lah..
mkn sm lepak sm.
ktorg ske maen beskal weekends.
takpun lepak tgk mamat ensem men bball ke.
eheheh.
petang2 plak jalan2 poyo2 gedik2 gelak kuat2 tak malu g ko-op.
ish..memori indah sungguh.
aku kat KMNS aku tak aktif.
mane de nak join tuh join nh.
tak koser aku.
keje aku g klas, balek bilik lepak ngan laptop
petang men kat luar bilik kat koridor or dok lepak2 kat tanggan smbil angin sepoi2 tiup rambut.
or just tdo :P

kalo ade geng tuh g lah maen squash.
tuh pon kene cepat2 cop court tuh.
kalo tak alamatnye takde lah nak maen kan.
heheh.
semangat aku maen squash ms matrik dlu~
ske3~~

all in all.
setahun hidup aku kat matrik tuh
sgt best~~
aku syg sgt2 kat mmbr2 matrik aku.
wpun setahun jer sm2 ngan dorang
tp rs best sgt~~
rs sgt rapat.
maybe sbb dh nama dok asrama kan.

eyh,
aku nh ye ye jer trus cter hal matrik.
high school musical takde?
ehehehe.
cter skolah takde mende.
sbb aku tak aktif :P
nak cter yg 5 tahun punye, aduhh..smpai minggu depan punye depan pon tak abes. :D
(tadi ckp takde mende...tp takkan smpai 2weeks pon tak abes cter..)
takde apelah.
just typical student nye life kat skolah.
hohohohoho.

eyh...tak abes cter matrik nh.
ade satu nh nak tunjuk.
ehehehe.

aku, dato' Hishamuddin ngan wife :)

haaaaaa.
nh kes klaka gler nh.
ms nh, Dato' Hisham nh dtg KMNS nak rasmikan KMNS
boleh tak KMNS nh dh lm ade br nak rasmi tahun tuh??!!
ape daaaaa~
takpe...at least KMNS ade lagu sndiri dh :P
ms nh sumer org dok rebut2 lah kan nak amik gmbr ngan die.
punyelah rebut2 nh.
aku plak adelah perasaan nak amik gmbr die n wife.
bkn dgn die and wife.
punyelah ke hulu hilir aku ikut depan nh.
mcmlah aku nh reporter.
agagagagaggagaga.

aku pon ikut jer lah mane flow org gerak.
ikut punye ikut smpailah die smpai kat One Stop Centre (OSC)
OSC nh tempat student lepak study.
open air tmpt nh.
bkn tertutup.
tp takdelah bising...tenang jer.
ade 8 komputer untuk online.
tp since ade org try curik pc2 (spelah ngokngek sgt tuh),
dorang kuarkan pc2 tuh,
tp u can just bring ur own lappy and plug n play lah kan.
kirenye sp ade laptop,
bawaklah laptop ngan LAN cable and cucuk kat ctuh.
free jer pun :)
kire maju lah jgak KMNS nh.
ekekekke.

ok2.
sesampainye Dato' kat OSC tuh,
aku pon smbg snap2 gmbr die ngan wife.
JAKUN skejap di ctuh ye. :P
snap punye snap nh.
tetibeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee!!!
Dato' tunjuk arah aku.
aku pon toleh lah kiri kanan depan blakang tgk die nunjuk sp.
yelah.
ramai kan kerumun die ms tuh.
"ye, awaklah dik..meh cnh"
aku pon dengan segan silunye tunjuk diri aku
"saye ke?"
pastuh die pon angguk2 and wife die pon sm.
pastuh diletaknye tgn kat bahu aku then ckp
"tgk kamera tuh..."
aku pon senyum girangnye~~
hua hua hua hua.
boleh dak?
excited seyh sbb die pnggil aku amik gmbr!!!
paling takleyh blah,
ms tuh ade sorang mamat nh cube nak entrprem
Dato' siap ckp lagi
"awak nantilah...die jer dlu(smbil tunjuk aku)"
hohohohohhohohhoho.
sumer mate masa tuh kat aku.
ececececececeh.
berlagak sket ms tuh.

lepas peristiwa tuh,
aku pon dikenali di kalangan lecturer2 kat KMNS.
hohoho. :P
and ble aku masok UKM nh,
aku br tau org ramai kenal aku dr KMNS lagi.
sbb dorang ckp muke aku mencapap kat mane2 di KMNS.
oh well,
aku kan ske buat malu diri sndiri.
kompom org akan kenal.
huk huk huk :P

meh lah aku share lagi sket gmbr.
ade byk...tp tak mampu nak upload sumer.
tenet laju...tp tak ckup laju..
layan jer lah yg ade eyh~

nh masa firedrill....ntah pape kumpol ktorg tgh padang panas terik.
ms nh aku ngan Aimi layan cadbury yg aku bekal ms klas.
hohohoho...Cadbury moment gitu~~

nh plak time makan2 ms nak abes dh matrik...ikut blok...nh BBQ untuk blok A3 :)
sonok eyh time nh~
hehehhe...

aku takingt nh time ape...tp tak silap nh time taklimat untuk our very final exam kat KMNS.
tak silap aku lah kan.

nh plak kesinambungan dr gmbr yg baju ijau reramai td.
nh lepas abes perhimpunan nh.
before sumer gerak ikut klas memasing.

nh plak pagi Sabtu.
KMNS slalu ade senamrobik Sabtu2 nh.
nh before senamrobik.
tgk tuh.
kabus tebal ag.
bg yang tak tau,
KMNS kat Kuala Pilah, N9
nun kak atas bukit kena lalu Bukit Putus.
aku rs urat aku yang putus naek bukit tuh.
poning..mcm naek rollercoaster~
huhuhuhuuhuh.

aku kompom nh time ktorg masok awal DK nh. sbb tuh smpat buat gila cmnh..huhu

nh time dinner kat cafe AA kot...hohohoho.

tuhlah idup aku kat matrik.
nak teruskan ngan idup aku kat UKM KL ke?
aduhhh.
lepas exam aku upload gmbr2 aku field work/trip
pastuh program2 kat KTSN nh.
byk weyh.
aku ske student's life~~
enjoy~

sorilah aku cter cm lompat2 katak.
kejap tuh kejap balek ke ctuh.
sori2.
ehehehe.
lepas nh ade satu last entry.
sumer gmbr jer.
ms aku kecik :)
smpai skrg.
ehehehe :)

-salam-

No comments: