Tuesday, March 1, 2011

A great 23rd

Kenapa aku cakap great? Hehehehhehe. 

Padahal bukan celebrate pun kan. 

Sebab semalam aku dah siapkan kerja lab aku!! Jyeahhhhhhhh!

Penat ok! Tapi berbaloi-baloi. 4 hari straight aku kerjakan semua nya. Mana entah dapat kekuatan *bunyi macam membina makmal kan* nak siapkan semua kerja.

Mana tak nya. Aku ada 46 sampel termasuk sampel blank. 

Lab work yang aku buat adalah acid digestion. Satu sampel tuh nak digest dia makan masa sejam setengah ke 2 jam ok.

Before buat acid digestion, 2 minggu sebelum tuh, dissect keli-keli and then keringkan. Proses nak keringkan tuh lah yang held me back for a week. Seminggu ok amik masa nak keringkan! Perghhhhh! Tergendala kerja semua.

So, dengan kudrat yang ada, aku gagahkan jugak stay sampai malam nak siapkan semua digestion. Fuhhhhh!

At last, semalam malam habis jugak semuanya! Sukaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa!! 4 hari stay lab sorang-sorang, luckily 3 hari tuh ada yang masuk lab petang-petang and stay jugak sampai malam, cuma semalam jer lah sorang-sorang. 

Ketakutan dia jangan cakap lah. Sapa main sergah-sergah aku semalam, memang confirm kena simbah ngan asid pekat. Yelah, aku kan deal ngan acid pekat. Sapa main-main, memang kena lah semalam. 

Debar dia bukan main. Lajuuuuuuuuuuuuuuuu jer degup jantung. Tambah lagi semalam hujan lebat petang kan. Siap kilat guruh bagai. Nasib baik lab tuh tingkap dia tinted. Takdalah seram sangat tengok kilat semua.

Tapi still takut ok. Maghrib pulak tuh sorang-sorang dekat lab. Nak masuk cold room dia lagi meremang segala bulu. Hishhhhhhhhh. Dahlah fakulti tuh memang agak keras. Ngehhhhhhh. Aku dah imagine bukan-bukan dah. Actually aku lagi takut kalau ada lelaki tak dikenali ke kan. Huhuhuhuhu.

Tinggal nak buat ICP jer lagi. Heheheheh. Tak sabar! Huhuhuhuhu.

Oh, hiksssss. Semalam pagi bangun tido tuh, tengok FB ramai wish besday. So aku rasa memang tuh yang buat aku happy all day and ada semangat nak siapkan lab. 

Thank you so much for all the wishes. You guys have made my day.

Sangat happy semalam, and I am smiling all day long. Ngeeeee. Macam orang gila senyum sorang-sorang tau.

Nih lah besday celebration aku semalam.




Aku pun tak sure gamba rnih di ambik bila. For sure, macam nih lah rupa tempat kerja aku dalam lab untuk 4 hari lepas. Nampak tak gambar last tuh, benda tuh emit asap kaler kuning coklat. Tengik ok bau dia. Menusuk sampai boleh terbatuk teruk. Sebab tuh kena buat dalam fume hood :) Sebab tuh aku cakap aku deal ngan acid pekat. Macam tuh lah hasilnya bila acid dicampo-campo and dipanaskan. Hehehhehee.

Amacam, ada rupa saintis? Hehehhehehehe.

Thanks again semua untuk wishes tuh. Sangat hargai. :)

And, Alhamdulillah, aku masih bernafas sampai umur sekarang. Dah 23 tahun dah hidup. Tapi aku still rasa aku nih spoiled brat yang super manja and demand dengan parents. Bahahahhahaha. Bila entah nak berubah. Hohohoho.

Oklah, penat pulak menaip.

Babai!!

p/s: Next week jumpa family!! Hoyeah hoyeah!! :D *insyaAllah*


No comments: