Saturday, March 12, 2011

Time is Running Out

OMG!

Hidup adalah super serabut sekarang!! Teramat serabutttttt!!!

Super junior busy!!!!!!

Selasa depan adalah bentang hasil penyelidikan. Maksudnya, bentang hasil kajian tesis tuh. Aku punya turn adalah sesi petang, on the 1st day, insyaAllah. Ada 2 hari semuanya. Gabra gabra!!

Jumaat (11/3/2011) hari tuh, kitaorang berempat pergi jumpa SV. Dan aku lah the only one yang tak buat slide presentation lagi ok. Yang lain dah bincang slide masa jumpa SV tuh! Semua sebab dorang dah dapat data sebulan or 2 bulan before aku. Aku baru dapat data Jumaat lepas (4/3/2011).

Bayangkan lah aku hanya ada seminggu jer untuk buat calculation data aku dapat, key-in data, analisis data aku guna SPSS tuh, lepas tuh nak buat discussion nya lagi, nak baca journal nak support result aku lagi and of course nak siapkan slide presentation. Memang gila punya kerja lahhhhh! Seminggu ok!

Aku sangat gabra sekarang!! Cuma kelebihan bila aku gabra, otak aku ligat and cekap berfikir. Kiranya takda masa untuk blur lah. Semua jadi cepat nak pick-up, alhamdulillah. Tapi cepat mana pun pick-up, aku bukan lah robot yang boleh speed reading bagai nak rak. Speed reading aku pun, tetap amik masa nak baca journal. Speed reading boleh aplikasi untuk novel dan buku bukan ilmiah semata-mata.

And sekarang masa menaip nih, aku baru jer lepas analisis data, daripada petang semalam and baru siap kejap tadi. And sebelum tido, saja nak update satu entry nih. Nih pun menaip dengan kadar kelajuan yang sangat luar biasa. Tinggal nak buat slide presentation and baca journal nak support data jer lagi. Hopefully by Monday morning siap sebab petang ada last meeting dengan SV before the real presentation on Tuesday. Fuhhhhhhh!!!

And, the family's here, since last Tuesday. Nak spend time lagi dengan dorang, nak siapkan kerja nya lagi, tetiba rasa macam dah berumah tangga. Hahahahhahaha.

Oklah, aku nak tido. Perlukan rehat, nanti siang nak sambung buat kerja and then berjalan-jalan dengan family. Perlukan rehat mencukupi.

Doakan aku and rakan-rakan aku semua yang terbaik, dan dipermudahkan untuk presentation kitaorang ye :)

Babai!!!

p/s: Memang terasa masa sekejap jer berlalu sebab kerja melambak satu, and sebab satu lagi, family ada kat cnih. Sangat cuak, tapi tetap kena maintain cool. Kerja tetap perlu disiapkan walaupun berjimba macam mana kan.

No comments: