Wednesday, March 30, 2011

Ambik kesempatan

Hmmmmm.

Pernah rasa macam nak bercakap macam-macam benda tapi tak tau nak start from where? Nih lah yang aku rasa these past few days. Asyik lah dok tekan button New Post, tapi sampai ke sudah, kosong jer tak type apa. Tau-tau, nak tutup laptop dah. Haihhhhhh.

Nak kata terlampau busy dengan thesis writing, still aku ada masa jugak barang sejam dua golek-golek sambil layan movie. Tuh pun lepas dah stress sangat menaip. Tak pun stress sebab tenet bongok sangat sampai nak download journal pun tak lepas. Dah kalau download journal tak lepas, apetah lagi nak melayan online tv ke apa kan, worst of all, tak dapat nak download Gossip Girl dengan HIMYM. Benci!!!!!!! dah 2 3 minggu ok tak download apa-apa, ke dekat sebulan. :(

Ermmm. Tarikh viva thesis dah keluar dah. Exam pun dah. Huhuhuhu. Exam on 11th and 13 of April, viva pulak tak sure turn aku bila tapi on 14 and 15th April. Lepas viva, huha huha betulkan tesis, jilidkan and antar, then boleh balik rumahhhhh!!!! 

Lamanya tak balik! Last raya puasa tahun lepas. Huhuhuhu. Bulan berapa tuh eyh? Sept kan? 7 bulan dah tak  balik. Huuwwwww. Sama taraf ngan budak blaja oversea ada jugak. Huk huk huk.

Now rasa sangat nervous sebab makin nak habis nih, makin ligat otak fikir pasal kerja. Kalau dulu, duit ptptn ada, sekarang dah habis blaja takkan masih nak harap mak bapak kan. Huhuhuhuhu. Kena kerja ASAP!! Huaaaaaaaaaaaaaaaaaaa.

Anyways, ari tuh baca blog theblabber. Macam biasa, dia kan selalu jer bebel-bebel macam-macam, and salah satu tuh pasal jaga hati orang. Betul sangat dia cakap. Buat apa nak jaga hati orang, kalau orang tak jaga hati kita. Bak kata dia,

"You come and go into my live whenever you like, as if I don't matter at all"

Yelah, ada orang tuh, dia muncul dalam hidup kita nih kejap jer. Which is masa dia susah ke, takda teman ke, tapi bila dia senang, dia pun tinggalkan jer kita macam tuh jer. Susah kan ada kawan macam nih? Senang-senang jer nak lupakan siapa-siapa. Dah bosan dengan kita, tinggalkan, carik orang lain, after a while, datang balik, tuh pun masa dia tengah ada problem lah kan. Time senang jangan harap lah kan.

Orang macam nih suka amik kesempatan eyh? Sebab tau orang macam aku nih baik dengan kawan, so, layan aku macam nih? No matter how much we love someone, eventually akan naik menyampah jugak kalau dibuat macam nih selalu. Tak gitu? Jangan sampai aku dah taknak layan kau langsung, taknak kawan dengan kau. Jangan pulak masa tuh kau cakap aku tak ingat kawan. Senang-senang lupakan kawan. Dan2 tuh jugak kau ungkit kisah lama. JANGAN ok. 

Alasan busy? Semua orang busy baiiii, tapi takdalah sampai lupa kawan. Kalau kau ada masa nak stalk blog aku, takda pulak masa kau nak tanya khabar? Suka eyh jadi stalker? Takpa2, nanti aku privatekan blog aku, biar padan muka. Tunggu aku SMS dulu? Maaf baiii, aku dah serik, sebab berapa kali aku SMS dulu, kau tetap bolayan. Terima kasih atas layanan anda. 

Aku rasa, bela kucing lagi berbaloi dari ada kawan macam chipsmore nih. At least kucing nih ada jer dengan kita. Kawan macam nih? Muncul masa dia susah and takda tempat meluahkan masalah jer. Aku nih dah layak jadi dinding bangunan tak siap. Tau camna? Tempat orang conteng2 lepaskan amarah ke, lepaskan bakat ke. Tempat kencing pun ye. 

Kau tunggulah one day kau jumpa orang yang layan kau macam kau layan aku. Baru kau rasa betapa sakitnya hati dibuat macam nih. Orang datang kat kau bila ada masalah jer, bila senang, kau pun jadi sorang-sorang. 

Mintak maaf lah, aku tak selamanya ada untuk kau amik kesempatan. Selamat aku masih kat KL jer, tunggu aku balik Kuching nanti, kau pun tak dengar khabar aku dah kot. Masa tuh jangan nak tercarik-carik aku.

Weyh, panjang jadinya aku membebel.

Aku geram ngan someone jer nih sebenarnya. Takpa, dah luahkan, lega sikit. Aku tau dia baca. Awak, dah-dah lah layan orang macam nih. Ke nak tunggu awak sendiri patah hati baru nak tergadah? 

Eyh, buang masa aku bagi pesanan kat orang macam nih. Alih-alih sama jer.

Klah, aku nak tido. Lepas nih, aku taknak jaga hati orang dah. Aku pedulik apa dia nak marah ke terasa ke bila baca nih. Sedar sikit. Turunkan sikit ego tuh. Dah mengalahkan gunung kinabalu dah tingginya. Balik-balik kena jaga hati dia. Balik-balik, kena faham dia. Abes, aku nih siapa nak faham? Kucing? Beruk? Entah apa-apa jer. 

Babai!

p/s: Lagi tak sabar nak balik Kuching. Nampaknya boleh balik ujung bulan 4. Hoyeah! heheheheh.

No comments: