Monday, March 21, 2011

Career fair

It was my 1st experience attending a career fair. 

My thoughts?

Surprised with the number of people there.

Nasib baik kitorang quite early lah kan. Kitorang sampai around 11am gitu. Masa tuh tak ramai pun. Registration pun senang sangat, sekejap jer. No queue and stuff.

Kenapa kena ada queue masa mula masuk? Sebab registration dia online. You have to register upon entry, thru online lah. Then, the staff will give you a barcode, which you will then have to carry around sepanjang dalam fair tuh. Each time nak apply job kat any booth tuh, all you have to do is scan the barcode dekat booth tuh, and walaahhhhh, your resume is on the company of your interested punya system. So, memang macam dekat supermarket lah, bunyi scan-scan tuh kan. hikkkss. Aku drop satu jer kot resume. Tuh pun sebab post yang aku nak apply kat satu company tuh, dorang tak bukak masa fair, akan bukak in a month or 2. 

I was like in a denial sebelum nih. I mean, how many people actually menganggur kan? I assumed it couldn't be that much lah kan. Sekali kauuuuuuuu!! 15minutes after we are done with the 1st booth tuh, bila tengok entrance, ramai gilaaaaaaa queue!! Huhuhuhuhu.

Which actually made me scared ok. Betapa ramainya orang datang. Betapa ramainya orang yang tengah carik kerja. Semua pun muka yang very talented and ermmm, smart! Adoiyaiiii! Down kejap.

But then, i realized something, rezeki. Kalau dah ada usaha, rezeki belum ada, well, takkan dapat. Maybe Allah bagi dalam bentuk lain kan. So, terus erase dari otak pasal tuh. If ada rezeki aku, adalah. Eheh.

Anyways, exciting jugak lah kan pergi career fair nih. Just like after SPM dulu. Pergi education fair. From booth to booth. Lagi-lagi pergi yang UK, Aussie punya tuh. Berbuih-buih, berbelit-belit lidah speaking kan. Tapi paling mahal skali adalah tahap fokus aku masa tuh. Sebab nak tangkap slang dorang tuh, perghhhhh. Kena fokus tinggi. Tetiba aku macam ada talent lip reading kannnn. Hehehehhehe.

Anyways, toilet KLCC dekat Convention Hall kan sangat besar cerminnya. Jadi....bila cermin besar buat apa? Hehhehehehehehe. Camwhoring! :D


Mind that look on my face. Aku tengah tahan gelak sebab member-member aku kat sebelah aku tengah kecoh amik gambar. Dahlah kitorang ramai-ramai depan cermin nih, and cermin nih dekat pintu. Memang blocking lah kan orang keluar masuk. And malu! Aku nih camwhore2 pun tengok keadaan, ramai orang, aku still segan. Mak pemalu uolssss! Hahahahhahaha.

How do I look? Hehehhe. Ye, tak formal pun. Sebab apa? Sebab dah tau memang takda interview pun. Just drop resume jer memanjang. Ngehhhhhh.

Anyways, tuh adalah beg yang aku dapat untuk birthday present :) Thanks banyak2!! Suka sebab boleh sling jugak. Aku kan suka multi-function bags nih. Nak bawak ala-ala mak datin dekat lengan pun boleh. Tali panjang tuh boleh bukak. Suka sangat. And aku baru perasan, yang aku pakai coklat. Bag and shirt. Eheh.

Oh, rasa-rasa, aku dah kecik sikit tak? Housemate aku cakap, aku dah kecik sikit berbanding dulu. Cuma muka tuh lah kan sebulat tembikai lagi. Ngeeeee. Oh, memang purposely bloated the cheek pun. Huhuhuhu. Habit T___T Kena banyak makan chewing gum nih. Hahahahaha. *mode perasan*

Oklah. It's getting so late. Nak tido dah. Esok kelas pulak. Fuhhhhh. 

Babai!!

p/s: 2 more months. I hope I am not done with you KL! I haven't explore you much!

No comments: