Tuesday, January 25, 2011

Time off

Tadi aku keluar jalan-jalan sorang-sorang pergi Kedai Buku Kamal *bunyi macam contoh kedai buku dalam karangan sekolah jer* nak pergi beli dissecting set untuk thesis aku. So kira perjalanan aku adalah Plaza Rah-Fakulti-Lab-Lunch dekat fakulti-HKL- Kedai Kamal-Mydin. *tetiba ada Mydin kannn*

So, sepanjang perjalanan tuh kan, sambil layan lagu dalam mp3 tuh, sambil tuh otak and hati dok berlawan-lawan bagi pendapat dekat diri aku. Yelah, tima alone macam nih jer lah aku boleh fikir dalam-dalam untuk some matters.

Kan lately post aku sangat lah jiwang and sedih kan. So of course aku fikir pasal hal tuh. Ermmmm. Despite the heavy traffic sepanjang area chow kit tuh and all sort of bunyi dari construction and of course traffic tuh, aku manage to make some conclusion lah kan.

Bila fikir balik masa tuh, buat apa lah aku nak terhegeh-hegeh lagi dekat orang yang dah taknak dekat kita kan? Buat apa lah kita nak be friendly to someone yang tak hargai langsung kita bila kita even SMS tanya khabar ke kan. Yelah, memang sakit putus cinta, but it doesn't mean kita tak boleh berkawan. Tapi kalau cara layanan pun tiba-tiba dingin semacam kat kita kan, siapa tak rasa kecik hati and kecewa? Kan?

Perlu ke tiba-tiba nak ungkit balik sebab akibat break up dulu? I mean, before starting the relationship pun kan, memang berkawan pun kan. Elok jer kan berkawan. Rajin pulak berSMS. Rajin pulak call. Sweet jer bila berborak. Tapi bila break up, wahhhhh. Terus dingin-dingin gitu kan. Terus dah ala-ala layan tak layan kan.

Lumrah manusia. Bila betul-betul hilang, baru nak mencarik. Yelah. Kalau dah break up tuh mesti salah both side. Tak mungkin salah sebelah pihak jer. Memang aku yang mintak break up. Sebab? Aku penat kena marah and bertahan. Everytime cycle macam tuh berulang. Aku try bertahan. Tapi aku rasa maybe aku tak sesuai di pandangan mata dia. So before aku disakiti lagi teruk, baik aku undur diri kan? Sedar diri namanya nih. Aku mestilah sedih gila sebab aku yang mintak putus kan. Tapi takpa, yang penting mintak maaf. Tuh yang penting.

Oh, tetiba cerita balik kan. Hishhh. Buat sedih jer. So conclusion aku dapat, aku nak stop lah berhubung dengan dia terus. I mean, no SMS tanya khabar, apatah lagi calling-calling. Aku dah penat try nak berbaik macam masa berkawan, tapi respond aku dapat, very cold one. Sakit hati dia, Tuhan jer tau. Dia sendiri pun pernah rasa macam tuh bila orang tak reply apa dia SMS or email. I guess dia lebih paham.

Ermmmmm. Susah memang susah. Tapi aku rasa, aku kena carik something nak distract aku dari fikir pasal dia. Tiap hari aku ada the urge nak SMS dia. Tiap hari aku rasa nak carik dia. Lama tak dengar suara dia. Tapi dah tak mungkin sangat kan. So aku pun dah off number tuh. Aku siap simpan mana entah hp tuh. Sebab aku taknak pandang pun hp tuh. Nanti aku rasa nak on and SMS dia. Susahnya.

Susahnya hati terluka. Haihhhh. Risiko untuk dicintai adalah untuk dilukai. Hmmmmmm.

Quote dari status FB member aku : When you are willing to apologize cause you would rather lose your ego than your relationship....that's love!

So, for the I-don't-know-how-many-times, I am sorry.

p/s: Aku tau ego dia terlalu kuat. I have and will always accept that. But, is it so hard just to at least sacrifice a bit of your ego just to admit that you are wrong too? Semua salah akan berbalik kat aku no matter how hard i tried to explain, or even to keep silence.

No comments: