Wednesday, January 5, 2011

Big Portion!!!

Nih adalah hari Ahad lepas. Kan ke bas kitorang berhenti dekat Bukit Jalil kan? Kitorang ala-ala blur katak lah sebab kan, barang banyak gila bawak nih. Ingatkan berhenti dekat Hentian Duta, tak okkkkkk! Sekali rupanya dekat Bukit Jalil. Bengang jer. Yelah, patut Hentian Duta kan.

Tambah pulak bas tuh tak masok ok hentian Bukit Jalil tuh. Dia berhenti dekat bus stop tepi jalan dekat jalan besar highway tuh. Perghhhhh. Menyirap jer rasa. Asia dah call member yang dia kenal tapi semua takda kat KL nak tolong amik. Sekali aku teringat kat Kak Sara. Hoihhhhh. Ape lagi, terus call lah! Seb baek lah dia ada kat umah dia jer. Yelah, umah dia dekat area Sunway jer kan. Dekat ajer ngan Bukit Jalil. So tanya dia boleh tak tolong hantar ke KL. Dia cakap ok ajer. So lega.

Then masa dalam kereta tuh Kak Sara tanya lah dah makan ke belum. Of course belum kan. Kata baru turun bas. Terus dia tanya nak makan kat mana. Kak Sara sebok nakkan Western food, or at least steamboat. So aku blur-blur lah nak makan mana. Sekali dah masuk KL ok. Pastuh still tak boleh decide nak makan mana. Terus lah Kak Sara bawak ke area Sunway sana. Berpusing lah kitorang balik ke arah Sunway. Hehehheheheh. Nak makan dekat steamboat satu tuh, tapi penuh siap queue tunggu turn. So tak jadi.

Then Kak Sara suggest makan dekat Murni USJ. Aku pernah dengar kedai tuh and orang cakap sedap, so aku adalah excited. Kak Sara dah bagi tau awal-awal, portion makanan kedai tuh besar-besar.

So masa nak order tuh, aku nak order lah kan seafood olio dia. Sekali waiter suggest menu baru. Spaghetti jugak, seafood jugak, katanya sama macam olio tapi ada tambah sikit and 3 chef yang masak. Aku pun being a first timer, iya kan ajer lah kan. Kagum gak kan, sebab amik order guna PDA, then bila makanan sampai ada tag dekat makanan. So macam canggih kan. Biasa jumpa kedai amik order pakai PDA, tapi takdalah sampai tiap makanan ada tag. So mengkagum sekejap.

Watermelon Special
Mentang-mentang batuk dah takda, terus order air macam nih kannnnnnn
*lariiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii*

Lama gak tunggu makanan aku sampai. Sebab masa makanan sampai, yang lain dah nak abes makan ok! Tunggu punya tunggu, sampailah makanan aku. Abang waiter yang bawak makanan aku tuh macam tau aku nak amik gambar. Siap cakap macam nih "Amik gambar, amik gambar". Malu sekejap aku tauuuuu!

Ada sosej balut daging ayam with sauce apa ntah.
Shrimp yang sangat besar. Half shrimp tuh ajer dah macam seekor shrimp dah.
Ada kupang besar gila.
Ada sotong tepung giant size ok.
Tak lupa dalam kuah spaghetti pun ada melambak udang tapi kecik sikit lah.

Nih lah makanan aku. Nama dia Seafood Spaghetti Bang bang. Perghhhh. Besar gila ok portion dia. Aku tengok jer rasa muak terus mula-mula. Yelah, camna nak abeskan. Aku tengok meja lain yang order nih makan share-share ok. Tapi aku makan sorang. Yang lain semua taknak tolong aku makan, kenyang kata dorang. Huwaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa. Orang gila ajer makan nih sorang-sorang. Aku lah tuh -_-" lama gila aku nak abeskan. Siap pergi toilet lepas makan sebab nak terkentuittttt. Huhuhuhuhu. Penuh gila ok perut aku. Lepas tuh sepanjang dalam kereta balik ke Plaza Rah, aku sendawa memanjang. Huhuhuuhuhuhu.

Tapi memang sedap lah makanan kat cnih kann. Kitorang siap sudu-sudu makanan masing-masing sebab nak merasa. Memang best lah. Highly recommended!!!

Lain kali nak datang lagi lah. :D Thanks Kak Sara! Next time steamboat ok? :)



No comments: