Monday, January 25, 2010

Kenapa Tension, Ain?

hoh!
aku tension nh tension~
sbb,
aku kene carik tiket balik bulan Mei semula.
aku dh bli oh ms promotion AirAsia tahun lepas.
seb baek RM6 jer kot ms tuh.
skrg aku kene carik semula tiket balik Kuching.

sbb baru dapat tahu ble tarikh LI aku start.
aku punyelah bajet ade ape2 bengkel tesis ke ape2 pasal tesis ke seminggu lepas abes paper exam kan.
exam abes 30/4 maksudnye tuh last day berada di kolej untuk semester nh.
and LI pulak 3/5!
perghh...~
ade 2 ari jer aku nak poya2.
tuh pon tak sempat poya2 sbb kene kemas bilik sbb 1/5 dh wajib check out bilik.
adoiyaiiiii~
laenlah kalo exam abes 2 3 minggu awal..
yelah aku kan ade 5 paper jer~
huk5

dilema nk amik tiket balik ble nh.
tiket aku bli tahun lpas 10/5.
LI 3/5...cmne??
haruslah aku usaha tukar tiket.
so aku adalah menggodek2 website AirAsia ngan MAS setiap ari 3 kali.
nak cek rega nye pasal.
huk huk huk.
duit takde dh nh nak bli tiket.
(mcmlah selama nh pakai duit sndiri)

plak dh aku plan mcm nak apply jadik PC untuk freshies next session 2010/2011 nnti.
dh tahun terakhir aku kat UKM nh,
tingin plak nak jadik PC lagik.
penat tapi seronok sgt~
kalo aku apply and dapat,
makanya tiket balik KL on 3/7 adelah burn jugak.
kene carik tiket baru lagik~
takpe...RM6 jer melayang.

and satu ag yg buat aku tension...
LAPTOP!!!
kan aku ckp ari tuh br tukar hardware for LCD and melayang RM400+++..
sekarang engsel LCD telah patah uollllsssss~~!!!!!!!!!!
bukan dua2 belah. belah kanan ajer.
tinggal wayar LCD menyelamatkan keadaan,
and also skin yg aku pasang kat cover laptop tuh.
skin tuh menahan retakan cover laptop.
sedeyh uollsss~
sbb aku takleyh tutup skrin.
kalo aku tutup takleyh nak bukak dah flipnye.
tak function.
so keadaan die terbukak gitu jer lah...ko boleh tolak depan blakang cket2 ajer.
kalo tak,
sedeyh nengok terkulai2 tergoyang2 tak stabil jer die.

so kene bli lappy baru.
Yayasan Sarawak nye loan parents ckp bulan 2 baru masok.
so nntilah dh masok baru boleh bli baru.
boleh jer pakai laptop nh.
yg len sumer ok.
chantek. elok ajer. takde masalah slow ke ape ke.
LCD cun lagik berkilat2 silau2 ag tau~
tapi tuhlah,
aku dh takleyh nak bawak g mane2 especially ke fakulti or pendek kata kuar dr bilik ke tmpt awam lah.
takkan aku nak kendong laptop terbukak cmtuh jer kan.
plus batt pon tahan 30mins jer dah.
and kalo bawak ke mana2, die mesti buat hal.
aku pon tak paham nape die meragam kalo kuar dr bilik.
huk3.
so kene bli satu baru.
yang nh pulak akan disimpan n diwakafkan kepada adik2 aku serta parents di rumah.
kat umah pakai PC sajork~
nanti ayah akan anto repair.
nh pemberian Aunty aku untuk result SPM tau.
since Mac 2006 die ngan aku.
ayah aku pon sayang nak jual tau kalo dh repair.
sbb sayang lah pendek katanya~
so nnti dh ade yg baru,
yang nh jadi 2nd lappy aku seblom diserahkan kepada parents aku untuk repair.

sedeyhnye.
yg buat aku tension mesti berkaitan duit.
hish!
menyampah!
plan ade byk,
tergendala sbb duit dh fly ke tempat len dulu secara emergency pulak tuh~
dhlah dh pokai nh~
duit dh abes reserve untuk buku2 dan sewaktu dengannya.
yuran plak kompom ade ad-hoc punye yuran.
nak mintak kat ayah boleh ajer.
tapi kesian parents aku.
pandai2 ko lah Ain~


klah,
cukup lah kot.
len kali aku cter lagik ye~~

p/s: eyh, aku rindu sgt kat dia~ hi you :)

No comments: