Friday, February 25, 2011

Surprise!

Budak-budak nih memang saja jer kan nak buat aku blur-blur.

Tadi malam, dalam pukul 9pm-ish lah. Dorang kejutkan aku tido.

Ye, aku baring-baring terus tertido before Maghrib semalam. Sampai pukul 9pm gitu kot. *"cuti", so takpa lah kot*

Masa aku tengah golek-golek petang tuh, si rumet aku tuh pesan kat aku, suh bangun kol 8.30pm, in case tertido. Aku nih kalau time "cuti" nih, galak beno tertido before Maghrib. Penat lain macam. Malam nih jer dia cakap. Aku ye kan jer lah. Kot-kot ada apa-apa hal kan.

Then, aku set ler alaram siap-siap. Aku nih bukan boleh caya. Jap lagi terlajak-lajak sampai ke esok pagi. Tuh cara-cara ada kelas lah. Kalau siang before takda kelas, tak lah aku tido petang-petang. Then alarm aku bunyi tuh aku men tutup lah since aku tengok rumet aku pun tido jer sebelah aku. Aku bajet-bajet dah pukul 11pm or 12am sebab tuh memang time tido dia. So aku abaikan, sambung tido.

Tau-tau, kejap lepas tuh dengar kecoh jer kat luar bilik. Malas aku nak layan. Pastuh rumet aku kejutkan aku. Mati-mati suh aku bangun. Dahlah penat and mengantok gila kan. Dengan mamai-mamai aku bangun and duduk kat katil. Kejap pastuh si Amira masuk bilik suh aku bangun. Lagi aku blur kan. Apa benda Mira buat kat umah kitorg memalam nih. Dahlah aku mamai. Si Mira nih dok tanya-tanya aku tau tak kenapa dia datang. Mestilah aku tak tau.

Then dia suruh bangun. Aku bangun, cuci muka semua keluar bilik then nampak ramai-ramai kat luar. Sekali pastuh dorang ramai-ramai nyanyi hepi besday kat aku ngan Anis. Aku ngan Anis besday sama. Kitorang leap year baby. Hehehhehehehe.

Patutnya besday aku ngan Anis on 29/2. Cer cek kalendar korang. Amacam, ada tak? :D Cer cek cer cek :P

Sebab tuh lah aku tak bajet pun dorang nak sambut besday aku ke apa. Anis pun blur-blur. Dia lagi lah, duduk hostel lain. Siap kena paksa-paksa ngan dorang tuk naik ke rumah aku nih. Hehhehehehe.

Then makan-makan. Aku nih masih adalah lah dalam 40% mamai. So tak ingat pun nak amik gambar banyak-banyak. Plus sexy kot pakai baju tido jer, tak kuasa aku nak tukar baju semua. Hehehhehe. So makan-makan, borak-borak.

Dorang belikan cupcakes ngan domino pizza. Huuuuwwww. Sejak minggu lepas aku terliur-liur nak makan pizza, sekali dapat. Suka gila!!

Then lepas siap makan-makan semua, mulalah si Nani pedajalkan birthday girls. Dia memang suka bab pedajal orang nih. Ada ais-krim milo. So lepas abis makan semua, kan dalam bekas eskrem mesti ada yang baki-baki dah cair, apa lagi, sorang-sorang dia tempek ngan eskrem. Uuuuuwwwwwwww.

Lepas dah main eskrem tuh, aku pun sambung lah cek FB jap nak update status ngan update Twitter. Biasalah, adat. Hahhaahhaha. Then dorang panggil keluar lagi. Pastuh siap suh duduk mengadap dinding bagai. Sekali kena pedajal lagi, dengan bedak pulak. Seb baik bukan tepung ngan telur ok. Huhuhuhuhuhu.

Pastuh dorang bagi hadiah. Mula-mula dorang main-mainkan. Huhuhuhuhuhuhu. Dorang guna bekas gift untuk dinner course lepas, letak barang dalam tuh. Aku ngan Anis pun bukak ler, sekali ada sepaket chilli flakes Domino ok. Pastuh siap buat statement "Tuh jer kitorang mampu". Aku tak kisah lah pun kan. Tapi aku blur lah kan, apa motip chilli flakes kan. Bahahahahhaha. Kata mamai lagi.

Then baru dorang bagi hadiah betol punya. Suka! Sweet sangat! :)


Cupcakes dengan present. Sorry lah gambar blur. Biasalah, hp biasa jer. Hiksssss.

Present tuh both aku and Anis dapat bookmark. Bookmark dia sebijik macam rupa keyfinder yang Kak Ceera jual tuh. I mean dia punya konsep. Kat hujung belah kanan tuh actually loket bentuk gitar. Comel sangat! Suka suka!! Dapat keyfinder ngan bag hanger best jugak nih! Ngeh ngeh ngeh. :P

Nih punya surprise sebijik macam yang dorang buat masa 1st year. Dulu masa 1st year, dorang buat on 25/2. Tapi lama dah kot, 3 tahun lepas punya cerita. Manalah aku expect ada benda sama kan. Sekali hambik, kena surprise lagi. Cuma tahun nih buat 24/2. Hiksssss. Suka! I love surprise! Jangan surprise aku ngan benda tak gembira dahlah. Tak ada sapa suka ok. 

Paling aku terharu, Mira ada!! Hehehhehehe. Aku paling rapat ngan Mira lah. Jumpa dia jer gosip bukan main. Tak pun borak pasal blog *nampak sangat takda life aku nih* hehehhehehe. Taklah, Mira nih dia duduk rumah dengan family, bukan macam kitorang duduk hostel, yang boleh senang-senang nak berjimba-jimba selalu. Dia kalau keluar pun, keluar weekdays pergi fakulti, masok lab, then balik rumah. 

So bila dia ada, sangat terharu lah. Dia susah nak join celebration birthday sapa-sapa. Memang tak pernah join pun sejak dia duduk rumah sendiri nih. Sekali bila sambut aku punya birthday, dia ada. Yang paling takleyh blah masa dia suruh aku bangun tido lah. Macam tak percaya jer dia ada depan aku time tuh. Susah ok Mira nak join benda gini.

Dah tuh, dia datang sambut besday aku, dia bawak keluar pergi downtown, Cheras sana pulak. Hohohoho. Seronoklah sebab lama tak jalan-jalan dengan Mira nih. :) Dulu memang geng keluar jalan-jalan Mira nih.

To Mira: You, mekaseh you sudi datang! :D

And to Nani, Aimi, Alia, Asiah and Atikah...Thanks banyak-banyak kat korang semua :) Untuk celebration nih. Hikssss. Muahhhh! Sayang korang!!

Anis, hepi upcoming non-existent birthday to us dear!! :)

p/s: Sedih pulak nih akan jadi last birthday dekat UKM, dengan budak-budak nih semua. Anyways, ada nak bagi hadiah kat aku tak? Hehehehehehhehehe.

No comments: