Friday, October 30, 2009

Penipu kene TIPU..wahahahah~

hahahahahahahahhha~
tak abes gelak ag aku nh weyh..
nh sumer gara2 mama call tadi..
adoiyaiii~

sedang aku ilek2 baca2 buku HM,
dapat call dari mama..
heheheheheeh..
SUKEEEEEEEEE~~

lately mama slalu call...
suke suke suke...
tau2 jer anak die nh boring ngan exam week...
huhhuhuhuh..

ooohh..
duit aku sudah mau abes..
tggl rm15 untuk survive di kolej seblom exam di fakulti Isnin nanti...
esok aku exam kat exam hall K1 nh jer..
kat cnh mane de atm machine..
kalo kebulur pandai2 lah carik mane nak cekau duit nak dipinjam..~

ohh..
nak cter conversation aku ngan mama yg smpai aku gelak2 td..
suke tau kalo borak ngan mama..
ade jer lawak of the day die..


Mama : hie sayang....pekaba?? kat mana nh? makan dah??



aku: ellooo mama...orang kat bilik lah nh...mane lagi..lom makan..



Mama: takde paper ye ari nh?? kamu dh amik duit tak yg mama bank in semalam? ade duit tak nak makan tuh?? nape tak makan??



aku: takde pon...nh pon tgh baring2 jer boring...boring lah bc buku nh mama..lom amik g duit...malas nak g fakulti...heheh..tunggu isnin..ade cket nh..cukup lah untuk smpai Isnin kot...nantilah org makan..tak lapar ag..



Mama: hehehhehe..nh adik2 sumer ade nh...kecoh2 jer sumer nh haa...kem salam kat kamu tuh..nh td ade org call adik kamu Adila(nh adik bongsu aku ye)...cakap pasal sim card die..


aku: nape ngan sim card die ma?

haaaa.....nh meh aku story plak pasal ape mama aku cakap ngan org yg call adik aku...sajer jer wat intro bebanyak conversation aku ngan mama...heheheh :P

Mama: hello...ye ade ape ye awak call anak saya?



penipu: saya dari Syarikat Power Root Puan...Simcard anak Puan dah menang pertadingan cabutan bertuah Power Root (aku pon tak tau mane dtg Power Root buat pertandingan cabutan bertuah nombor tepon nh)


Mama: eyh, ye ke? bile pulak die join nh? (boleh die tye org tuh cmtuh? ekekeke)


penipu: ye, kami ade buat cabutan bertuah tuh seblom nh (taknak plak cakap bulan bape ke ape ke) simcard anak Puan dapat cabutan RM10000 (perghhhh...sedap tuh kalo btol)


Mama: eyhhhh...banyaknyeeeeeeeeeee~~!! so nak buat cmne nh nak dapat duit? (kalo dapat kat Mama mmg die layan)


penipu: saya cuma perlu Acc No Maybank acc Puan or anak Puan sahaja...


Mama: alaaaaa...kami tak pakai Maybank lah Encik...kalo CIMB or RHB boleh ke?? (nak kawtim pulak)



penipu: boleh boleh....berapa baki acc Puan dalam Acc CIMB n RHB tuh ye?? (ade ke org peraduan nanya acc ade baki bp...polis pon tak tye)


Mama: yg CIMB ade dalam RM12 kot...RHB ade dalam RM11....duit dh abes dik beli barang raya ari tuh (wakakakakakaka...takleyh bla ayat Mama nh)


penipu: oooohh....kami perlukan baki acc Puan RM1000 baru kami boleh deposit RM10000 tu ke akaun Puan...


Mama: tapi kan baki sikit...mcm mane?? takkan tak dapat kot hadiah tuh??


penipu: takpe...nanti saya tanya bos saya dulu...nanti saya call Puan kembali ya (dalam slang indonesia ye...tetibe last2 baru kuar slang indonesia)


Mama: oklah..saya tunggu..

wakakakakkakakakka...
and of coz lah org tuh tak call lagi dah...
padan muke..
mesti credit die abes melayan Mama aku..
muahahahahhahaha...
ko jgn..
kalo Mama aku mula cter..
details woooo die cter...
sbb tuh aku mcm tuh kot..
ikut Mama....
ekekekekekekeke

Mama aku nh kalo org nak menipu nh..
die mesti layan baekk jer..
BAEKKK punyelahh..

contoh lah mcm ade org nak jual produk murah pencerah kulit muka kan
(nh kire cam scam nak nipu duit org lah)
nh bukan yg mcm established nye produk..
nh yg cikai2 yg tukang jual pon minah mane2 ntah
kalo ko pomot kat Mama aku..
jawapan die mesti cmnh..
"u pakai ke produk nh?"
kalo org tuh ckp ye
kompom die jawab
"eyh...apsal kulit u tak cerah pon...siap ade mcm jerawat2...u tipu ye...produk mane nh? diluluskan tak? nanti muka i buruk, i saman u nanti"
heh T___T
kompom senyap jer org yg nak menipu die tuh...
kalo aku takde nye nak layan...
Mama jer haaaa...

Mama...Mama...
u really made my day lah Ma!
muaaaaaah2!

k...nak smbg baca buku..


p/s: ooohhh...makin rindu dengan umahku di Kuching~~~

8 comments:

Unknown said...

sweetnya cakap ngn mama..hehe..
btw i link u k ;)

ASAA said...

hikkssss....Mama saya yang sweet...ekekekekek :D

linked me? tenkiu2~~

i'll link u back ye cik epal~ :D

kouryu said...

Oooo, tau dah, yang selalu buat 'pertandingan SMS' yang dalam berita selalu tu indon rupanya...hahah

ASAA said...

kaoryu : no comment on that...hiksss...~

Redbloodsnow said...

hahahaha....best mak ktk babe. gik asa org indon ya n org penjual krim muka ya..heheh. nang camya nk molah org giya koh :D

ASAA said...

kak zie: mak kamek jak brani molah gya...mek sik brani pun...huhuhuhu...

kak zie ktk diam di kch di cne bha?

Shazwani said...

hai.. :) just nk share..
rasenye entry kamu kene plagiat lah.
cube check ni http://qasehvda.blogspot.com/2009/11/penipu-kena-tipuahakhakhak.html

ASAA said...

shazwani : aah..kene plagiat ngan die...tadi senior btau...ain baca tau entry die sbb die plagiat entry YnaaOhYnaa...tapi sbb rimas ngan blog tuh, ain tak cek yg laen...senior btau baru ain pasan..die dh plagiat dulu before die plagiat Ynaa nye...huhuhu..

thanks wani :)