Wednesday, October 7, 2009

Penat sangat...tak larat!!

aku baru ingt nak update secara melampau~
sbb dh lama kan tak update...skali ble dh transfer gmbr masok laptop, dh edit2,
jam dh dkat kol 12.30am.
aku dah menguap2 nh.
ngantok gler.
(cmne lah Kak Red tahan eyh?? huhuhuhu)

cmne??
kompom tak mampu nak update banyak2~
nak type ape pon blur dh.
slalu dpt jer nak ngarut panjang2.
tp otak dah cramp.
penat sgt.

cuba ko bygkan.
ari Isnin satu hari abes dalam bas sbb ulang alik KL-Lumut-KL.
malam baru smpai kolej.
pastuh smpai kolej plak,
siap2 makan mandi bagai, collapsed trus kat tilam then tdo smpai tgh malam.
tgh malam plak bgn sbb nak siapkan assignment yg nak present on Rabu.
pas dh siap ckt assignment,
revision.
kata final tggl few weeks.
pastuh ntah kol bp ntah br tdo (yg pastinye dh pagi2 buta)
itu pon seb baek ade mmbr chat..
dpt tahan ngantok ms revision.

then Selasa pulak klas kol 11am smpai kol 3pm.
itu pon seb baek Dr Mazrura bg consideration memandangkan ktorg baru balik dr Lumut ari sebelumnya.
kalo tak kol 10am smpai 12pm klas die.
(mampu ke nak bgn before 10 tuh??)
kira ok lah anjak sejam drpd takde.
abes klas kol 3pm plak g Jabatan Bendahari Kampus sbb nak amik cek untuk program.
byk wooooo~
RM900++
pas dpt cek,
jalan cepat2 g bank and cashkan.
penat tak larat nak lambat2 nak balik bilik cepat2.
malam tuh plak dok bahagi2 duit yg dah dicash ptg tuh untuk budak2 yg pakai duit sendiri untuk program.
kira dorang claim balik la...
loaded seyh dorang!
ptg tuh ms dh smpai bilik,
tukar baju bagai,
then Mira dtg bilik,
discussion pasal presentation esoknya,
smpai ke malam.
Mira dh siapkan die nye part,
tinggl aku nye jer ag.
Mira balik bilik die,
aku teruskan siapkan assignment.
sempat tertdo sejam je.
pastuh tak tdo smpailah ari presentation.
tak tenteram selagi tak present.

pastuh Rabu iaitu semalam plak,
klas 8.30am smpai 5pm.
pg tuh smpai kol 1pm adalah presentation.
ms dlm klas ms budak2 present,
aku ngan Mira edit2 sket slides.
skali ko ble dh siap edit masok pendrive bagai,
ble nak bukak balik,
file corrupted!!!
tak ke haru!!!
punyelah semangat aku nak present siap2.
terpaksa tunggu turn yg Jumaat plak.
penat i pakai chantek2 kaler pink tau~
tak jadi plak present nye!
huaaaaaaaaaaaaaaaaaaa!!

ko tgk.
dari Isnin smpai semalam aku takde langsung rest!
takyah lah sebut pasal Sabtu Ahad lepas yg aku sebok2 untuk Bengkel Fotografi tuh.
ag penat!!!
hujung minggu nh aku ke Kampung Sri Ledang, Muar pulak.
untuk subjek Khidmat Masyarakat.
hua hua huaaaaaa!
takde rest.

semalam ptg lepas klas baru dpt rest.
tuh pon lepas Maghrib aku tdo, smpai kol 9.45pm jer.
then terbgn sbb lapar.
mandi2 then makan2 pastuh edit2 balik assingment nak present Jumaat nh.
kan ke dh corrupt.
seb baek dlm laptop aku ade yg the latest nye.
ceitttt!!

pastuh pas edit2 td,
ingtkan nak update blog secara byk2 entry sbb byk nak masuk gmbr ikut hari kejadian.
aku tak tgk plak jam ms aku mula edit gmbr tuh.
tup2 aku tgk kat FB ade org wat status ckp dh 12.25am,
baru aku sedar rupenye dh lambat.
nh nak pergi mesin basuh nak do laundry plak.
kene buat 2 round plak tuh.
basuh towel2 ngan baju2 kemeja.
mane leyh campo2,
berbulu baju2 aku kang!!

ble aku nak ade satu hari kosong nh!!!!
aku nak rest!!!
nak update blog.
nak tenangkan otak nh!
huhuhuhuhuhuhuhu
ko tau, sebok sgt aku smpai aku lupe skrg dh hari ape bp aribulan.
semalam aka 6/10,
mama aku call.
ms tuh aku ngan Mira tgh discuss assignment.
punye tak ingt pape masa borak ngan Mama.
punyelah borak2 gelak2 kan.
tak ingt ape ko!
smpailah Mama kuar statement :
"alahaiiii...anak Mama yg sorang nh tak ade ke nak wish Mama bday...?? penat Mama tunggu semalam..tunggu die jer tak wish ag"
huaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa!!
1st time aku lupe bday Mama!!!!
kesian nye dgr Mama buat statement cmtuh.
sedeyh jer bunyiknye.
padanlah sepanjang ari Isnin masa kat Lumut tuh,
aku rs aku mcm ade lupe something,
cuma aku tak tau ape.
so aku ignore jer lah,
sbb penat sgt dlm bas tuh.
and boleh tak aku lupe nak ckp kat Mama yg aku ade nak pergi Lumut ari Isnin??
a day after br aku btau.
tuh pon sbb die call sbb tunggu aku wish smpai tak terwish2 bday die.
dulu ade ckp akan ke Perak,
cuma aku takde btau die a day before pergi or pagi ms pergi.
ko tgk,
teruk punye anak kan aku nh?
se bz mane mama,
die tak pernah lupe bday aku.
die tak pernah lupe nak call aku.
die tak pernah lupe nak nasihat aku.
tak pernah lupe nak ingtkan aku nak byr yuran ke daftar ape ke pergi bli ape ke.
see?
tak pernah die lupe.
ape aku pesan dr kecik smpai skrg,
tak pernah die tak ingt.
sumer die ingt.

aku nh?
bz sket tuh pon dh lupe kat Mama Ayah.
teruklah aku nh!!!

Mama,
Orang mintak maaf yer Ma,
sbb lupe sgt.
sbb ble bz org tak call mama.
Mohon ampun ye Ma.

anyway,
Happy Belated Bday to You Siti Aishah Adenan @ Mama~!!
it's your 47th,
and yet you are still gorgeous and beautiful.
kami anak2 Mama doakan Mama bahagia dunia akhirat dengan Ayah,
murah rezeki sentiasa,
panjang umur
(nh penting sbb kami nak pamper and spoil Mama nanti..hiksss)
diberkatiNya selalu,
dilindungiNya selalu
and yang penting..
I LOVE YOU, Mama!
loving you is like food to my soul~~


me and Mama :)

klah..
tuh jer lah..nanti aku update sumer kejadian kalo sempat esok.
kalo aku larat.
siyes otak cramp gler.
huhuhuhuh.

p/s: I miss home badly....very very badly~ huhuuhuhhuhu~ ble lah dpt balik nh??

No comments: