Saturday, June 20, 2009

Dari MASUM ke holidays~ :)

assalammualaikum~

aku nak kongsi sket pengalaman aku masa aku join MASUM
nak dijadikan cter,
aku nh kire cam maen join ajer.
mane pernah aku maen boling padang nh.
kawan aku, Shat ajak maen lawnbowl nh.
aku pon join jer lah.
konon nak try maen kan.

masa mule tuh cam payah jer nak maen.
tp lepas few rounds praktis,
jd addicted.
pastuh aku pon pasang niat nak join MASUM nh.
tp kan,
kenelah ade selection for player kan.
takkan sesuka hati jer aku nak join.

oh,
disebabkan player pompuan yang ade cukup2 jer 6org,
so automatically 6 org tuh join MASUM.
yang lelaki jer ade ramai.
so kene ade selection.
begitulah kisah aku dapat join.
:)

latihan bermula on 11th of May 2009.
sampai 17th of May.
11 smpai 15 adalah dkat Seremban 2,
16 and 17 plak dkat SAS Putrajaya.

permainan lawnbowl adalah pada fasa 2 MASUM,
iaitu bermula 21/5 hingga 27/5.
so our 1st game start on 21st lah.
hari 1st and 2nd perlawanan adalah untuk kategori
single and fours.
ari 3rd anf 4th plak adalah untuk pairs and triples.

aku bermain untuk triples.
so aku direhatkan on the 1st 2 days tuh lah.
sgt scary tau tgk players dari U laen.
ktorg nye team sumer baru start maen boling padang seminggu before MASUM.
i mean btol2 maen.
yang mase latihan kat Bukit Kiara tuh pon 3 kali jer buat.
yang dkat Seremban 2 tuh yang betol2 latihan.
berbanding dengan U laen yang mostly pemainnye dh maen dr kecik.
ade tuh wakil SUKMA, pernah wakil Malaysia.
ishh...serammmm!!
tgk balingan dorang yang mantap gler tuh...
mmg rs kene psiko abesss!

tp agak bangga dengan diri ktorg sbb ktorg jadi pesaing jgak untuk peringkat qualifying tuh.
oh,
sorang jer wakil UKM iaitu Abg Iz,
die pemain lama lawnbowl.
dr kecik.
so die sgtlah terer.
SUA (Sukan University Asia)
die wakil single UKM.
menang bp byk ntah pingat die.
ktorg yg laen paling jaoh pon dpt masok quarter,
die dpt masok final tmpt ke 3 and 4.
tp die tak maen sbb kene balek untuk exam VIVA die.
so lawan die menang tanpa bertanding.

okeyh.
itu pasal pertandingan.
kat UUM, Sintok, Kedah,
which was tuan rumah untuk MASUM,
aku satu bilik ngan Shat.
ktorg satu bilik 2 org.
ermm..
byk gler brg aku bawak sbb kan aku balek Sarawak trus lepas game.
UUM nh sgt jaoh dari bandar.
huhuhuhuhu.
aku takleyh imagine kalo aku dpt U kat ctuh.
syukur gler aku dapat UKM KL tuh.
hehehhehehe
:P

oh,
ktorg tak berpeluang g shopping2 kat Padang Besar,
tempat bebas cukai ke tak silap aku.
ktorg g Pekan Rabu.
takde pape pon kat Pekan Rabu tuh.
huhuhuhu.
tp ade gak rembat 2 helai tshirts.
hehehehehhe :P

sepanjang kat MASUm tuh,
mmg takde ape yg special happening kat aku.
biase2 ajer...hik hik hik
:D

lepas balek dr Kedah tuh,
kan smpai awal pagi kat Bangi,
ktorg bertolak dr Kedah kol 10pm-ish.
tp terkandas kat Petronas Sg. Perak
sbb ade satu bas UKM rosak
and ktorg kene tunggu sumer bas UKM berkumpul kat ctuh nak bahagi2kan
students dalam bas yg rosak tuh ke bas yang ok.
lama la jgak..mau 2 jam ke 3 jam terkandas ctuh jer.
so smpai kat Bangi awal2 pagi kol 8am.
Sit offer singgah umah die dlu seblom die anta g KL.
so aku pon singgahlah kat umah Sit yang kat Putrajaya tuh.
tumpang mandi then mak die ajak gi Alamanda.
g Alamanda pun sbb mak die nak g groceries shopping kat Carrefour.
lepas beli brg2 tuh,
makan kat food court ctuh.

pas makan
gerak g maen boling.
nh tenpin boling tau.
bukan boling padang!
family Sit nh bowlers rupenye.
gler terer mak die ngan die maen.
segan aku dibuatnye.
aku adelah byk gak strike and sphere,
tp takdelah sebyak Sit and mak die.
huhuhuhuhuhu.
pas maen boling,
nalek umah die.
siap2 bagai then die anta balek.
smpai KL sentral,
aku gerak g umah Nadia kat Rawang.

aku menumpang kat umah Nadia dr hari Jumaat smpai hari Isnin.
flight aku on Monday, June 1st.
thanks byk2 kat Nadia sbb bg tumpang nginap umah die.
ari Isnin tuh aku gerak g KL Sentral.
Kak Sara amik aku kat KL Sentral.
die offer nak anta g airport.
lagipun laptop aku kat die.
so nak amik skali.
ehehe.
thanks kak!!

smpai airport,
g makan dlu sbb aku tak mkn ag dr pagi.
Kak Sara blanje makan kat Old Town.
huh.
LCCT dah ade byk outlet baru.
ceyh3~!
pas mkn g jalan2 jap area LCCT.
pastuh g check in.
mak aiiiiiii!
pjg betul queue nak check in.
pas check in,
tgk boarding pass
senyum lebar~~
sbb dh ade seat number.
takyah nak rebut2 or hurrying myself mcm slalu.
kalo dulu Air Asia nh kan pilih sndiri seats.
skrg dh ditetapkan.
takyah nak rush2 dh.
hehehehhe
:P

so, smpailah Sarawak.
cter kat Sarawak nt aku upload k.
hehehe.
aku shopping smpai 3 ari berturut2 kat cnh :P

till then,
have a good weekend everyone!!
ciao!

-salam-

2 comments:

GRuNGe said...

Wah wah wah. Ni berapa lama punya tak update daa.

ASAA said...

hahahhaha...last skali 29/5...kire lah bp lama weyh :P