Sunday, June 21, 2009

Cultural Night : AC's Students + Twintech's Students :) = Fun~~

hello~

semlm, 20/6,
aku ngan adik pompuan aku g kat Demak Laut.
tempat nh kat Kuching, Sarawak.
Twintech College Sarawak buat cultural night,
salah satu events dalam
Program Pertukaran Pelajar AC-Twintech.

AC nh stands for Atlantic College,
which is situated kat Cardiff, Wales, UK.
adik aku one of the students kat AC.
die baru jer abes die nye IB (International Baccalaureate) kat ctuh May ari tuh.
oh ya,
yang dtg as the exchange students nh ade 5 org.
dorang nh bukan nye batch adik aku.
there are his juniors.

yang dtg 5 orang nh adalah
Mich and Qin from Philiphine,
Ehsan from Bangladesh,
Kash from Nigeria
and last but not least Naomi from England.

meh aku cter sket pasal dorang yang aku tau.
aku byk tau about those 2 Philipinos since adik aku rapat ngan both of them.
Mich nh ala2 skandal or teman tapi mesra adik aku lah jgak kan.
Qin nh plak comey gler.
kecik.
rendah dr aku!!
bygkan aku yg tggi around 150cm nh, ade lagi rendah.
Mich pompuan and Qin nh laki.

Mich and Qin nh menurut dorang adalah the 2nd and 3rd Philipinos to fly out of their country
studying abroad after the last person to do so 30years ago.
gle kan??!
Mich nh actually lepas high school, die trus dapat U kat Philipine sana doing European Studies.
die siap tamat satu sem ag kat U tuh before she got the offer from a company in UK.
ade satu company UK nh sponsor Mich study kat AC.
so lepas tamat sem 1 tuh,
die trus fly ke AC and buat Pre-Uni.
kat Philipine takde Pre-Uni programmes.
trus masok Uni after high school.
Philipine nh nye education system adalah American-based.
maksudnye,
dorang graduate high school masa umo 16.
kalo kat Malaysia nh kan kte grad umur 17.
so, mich nh baru jer turned 18 tahun nh.
die dari Luzon, Ph.

ok,
Qin plak seorang budak yang sgt comeyyyyyy!!!
(nanti aku attach gmbr eyk)
kecik glerrrrrr!!
die nh budak genius la.
die dari keluarga susah.
tp dpt blaja kat AC sbb die genius kat skolah.
ade sorang Dutch Lady nh nampak his potential and sposored him
studying abroad.
untung kan die? :)
aku lupe lak nama tempat asal Qin nh.
heheheheheh.

yang lagi 3 org tuh iaitu Kash, Naomi and Ehsan mmg aku tak tau sgt lah.
borak pun takde ngan dorang.
huhuhuhu.
dorang berlima dtg Sarawak nh ditaja oleh Twintech College Sarawak.
aku tak tau lah ape jer event dorang dalam program nh.

aku nak cter pasal mlm td.
aku dtg ngan ayah.
ayah kan one of executives yang berkerja kat Twintech tuh.
so kinda wakil ayah jgak since ayah kene blek awal nak amik mama from keje.
malam td 5 orang nh buat performance dari negara masing2.
Mich and Qin perform tarian buluh.
tarian nh lebih kurang cam yang etnik Iban Sarawak punye.
tp ag laju.
best sgtttttt!!
pastuh Kash perform a song entitled 'A Free Country'
a song yg die ckp sgt femes kat negara die.
Ehsan from Bangladesh lak perform a melody tradisional yang maen pakai
alat muzik tradisional 'Sitar'
tp since sitar takde, die pakai gitar.
hehehehe.
tgk jari die masa maen gtar tuh, fuhhhhhhhh!! layannnn!
then last skali perform, Naomi.
die lak perform tarian tradisional dari England.
die ckp tarian tuh slalu ditarikan masa event cam wedding, party and seumpamanya.
fun sgt tgk dorang perform.

lepas abes dorang perform,
turn students Twintech plak.
dorang perform Ngajat, Tarian Iban, Zapin, Tarian Sumazau, Joget and Dikir Barat.
sonok tgk dorang berlima join certain tarian mcm Joget.
majlis berakhir ngan tarian Poco-poco and Chicken Dance.
sonok tgk dua tarian tuh sbb almost sumer yang ade join menari ramai2 especially Poco-poco.
tp aku tak join ler.
Segan :P

dorang berlima tadi kan,
yang pompuan pakai baju kurung,
yang lelaki pakai baju melayu.
alololololololo
sweeeeeeetttt sgt!!
lagi2 Mich and Qin,
dh macam orang Melayu dh dorang.
sbb biaselah kan,
Filipino nh kan ala2 Melayu jgak certain people nye.

ms sesi fotografi,
aku and adik g kat kedai makan kat ctuh.
mama and ayah dh ade dh.
so minum2 and makan2 cket.
pastuh mama call Mich panggil minum sama2.
then borak2 ngan Mich.

pas borak almost an hour tuh,
ktorg pun nak balek.
yang laen pun tgh tunggu Mich sbb dorang nak g minum2 and lepak2
ngan Amin.
Amin nh anak kepada owner Twintech College Sarawak.
ehehehe.
baek orangnye.
anak orang super kaya tp down to earth mcm meniarap.
eheheheheh :P

oh,
disebabkan Mich nh ala2 skandal ngan adik aku (Aliff) kan,
mama nh jadi baek semcm plak ngan die.
siap bli baju la bagi baju kurung la.
hohohoho.
bak kata adik aku, Aliff,
"Mich die bagi mcm2, anak die nh mintak tak dapat2"
tergelak aku dgr adik aku ckp cmtuh.
ngeh3

ermmm.
paling aku bangga ngan Aliff nh,
even a devoted Christian mcm Mich tuh,
boleh ckp adik aku nh student Muslim paling alim kat AC tuh.
mama pun tanye lah nape die ckp cmtuh
(since mama nh sgt takut anak lelaki die tuh tak jaga akhlak and agama..tiap ari mama pesan jgn lupe solat)
Mich ckp,
adik aku tak pernah tinggal solat and die sentiasa solat bile masok waktu.
and paling buat mama aku terharu,
Mich cakap adik aku ble solat laen dr orang laen.
die ckp die tgk org laen kalo solat mcm just tunduk rukuk and sujud mcm tuh then abes dh solat.
tp ble adik aku solat,
die nmpk adik aku mcm sgt tenggelam dengan solatnye.
Aliff, thanks for making us proud :)
bayangkan betapa terharu and bangga mama and ayah dengar sumer tuh dari seorang devoted Christian.
and one more,
sbb perangai Aliff mcm tuh,
sampai mama Amin suke anak die kawan ngan adik aku tuh.
sbb ape?
sbb Aliff adalah 1st Malay friend yang wujud dalam hidup Amin.
bak kata mama Amin lah.
sbb Amin dr kecik skolah cina.
Aliff, u always make us proud.
thanks :)

sampai cnh jer lah cter aku.
melalut panjang lebar mcm biase plak kan :P
hikssss.
take care everyone,
and to all fathers throughout the global,
a very HAPPY FATHER'S DAY TO YOU ALL!!

ayah,
thanks for everything.
Happy Father's Day :)
we love u always,
En. Abdul Aziz bin Pawzi
:)

No comments: