Wednesday, May 4, 2011

Home Sweet Home

Alhamdulillah.

Sampai rumah dah!!
OMG, baru 8 bulan aku tak balik..
Dah macam-macam benda baru dekat Kuching nih..
Bangunan baru banyak naik dah.
Apa gila cepat beno naik semua nih??
Tak boleh terimmmmaaaaaa!!!

Takpa, apa-apa pun..
Makanan Sarawak tetap di perut hati..
Since aku ada banyak masa nak lepak..
So kita rilek dulu.

Esok mau carik Mi Kolok!
Terbaik dekat Bimmers.
Nomnomnomnom..
Takkan jumpa lah yang best macam tuh..
Walaupun dekat Semenanjung sana ada..
Gerenti tak sama :P

Anyways, masa on the way nak ke airport petang semalam..
Aku dapat SMS from Dell, Penang..
Dapat offer untuk join Apprentice Program dorang..
Tapi uolssss, Penang!!
Tak dapat apa details pun sebab dorang suruh aku confirm jer dulu nak join ke tak.
Haishhhhhh.
So, now tunggu jer lah HR dorang reply..
Kalau betul dapat, bila lah agaknya kena lapor diri.

Uwaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa!!
Aku nak stay Kuching lamaaaaa lamaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa!!
Tapi tuhlah, tak boleh nak memilih sangat kerja nih..
Apa ingat senang ke peluang nak datang bergolek 2 3 kali?
So kita tunggu dan lihat apa ceritanya.
Kalau confirm diterima, makanya, Penang lah tempat ku...
Kalau tak, kita teruskan mencari kerja..
Baru jer apply dekat Sarawak, tapi Miri.
But still Sarawak..ok lah kot.
Huhuhuhuhuhu.

Oklah, aku mau rilek.
Penat!!
Sampai-sampai dah tengah malam.
Lain kali cerita panjang lebar ye.

Babai!

p/s: Orang kata Penang tuh Food Heaven, ye aku akui, tapi still, dia belum sampai lagi heaven teratas sebab takda makanan macam Laksa Sarawak, Mi Kolok, Swee Kang and the list goes on :P

No comments: