Monday, May 10, 2010

Klac, Gear, Minyak...oh, Stereng... T__T

selamat hari Isnin semua.....................~

having fun semalam? semalam hari ibu kan. tapi semalam Mama jugak yang masak. hihihihihihi. ktorang nak masak spaghetti kan, tapi yang meriah punya spaghetti. alih-alih sampai kat pasar dia tiba-tiba cakap nak masak len plak. siap offer dia yang nak masak. semalam Mama masak nasi ayam yang super sedap. tapi since malas nak amik gambar, so takdelah gambar ye. itu jer menu untuk semalam. masak pon dah pukul 1pm kot.

semalam pagi ikut parents ke pasar minggu dekat Satok tuh. sampai-sampai jer terjah kedai makan dulu. itu adalah perkara wajib ye. Parents makan rojak ayam. giler sedap ok! adik makan mi kari ayam. pun sedap giler! aku lak, of coz nak mi kolok. hari Sabtu balik dari keje kol 2pm tuh adik cakap dalam fridge ade laksa sarawak mama beli. so takdelah ngidam laksa dah kan. harus carik mi kolok pulak~ sedap2~ tapi ade lagi yang lebih sedap dari tuh sebenarnya~ hihihihihi. macam biasa jugak, aku tak amik gambar sebab tak bawak phone masa kuar tuh.

pastuh bli lah barang-barang mentah dapur tuh ha. bli seekor ayam. part nh klakar. kan ke kita mintak orang tuh siap-siap potong ayam tuh kan, so this guy dia potong-potong lah ayam. mestilah tangan dia kotor kan dengan ayam tuh basah nye lagi. pastuh dengan tangan this guy basah-basah bau ayam tuh, dia pegang plastik nak masukkan, pastuh dia pass lah kat aku and lil sis. aku dah tengok jer muka lil sis tuh. sebabnya, aku taknak pegang. kotor sebab basah. hahahahahahhaa. mengamuk ok lil sis aku tuh. terus sentap buat muka and cop aku "budak bandar". kah kah kah kah kah. aku kan anak dara yang malas bangun awal pagi n ikut pergi pasar. Mama siap sound-sound "nh dah berapa tahun nh since last dtg cnh?" aku gelak ajer :D tapi yang laen-laen tuh aku ok jer tolong bawak. asalkan bukan ayam/ikan/ daging yang basah-basah. haruuuuuu :P

Ayah dah siap tapau satay and nasi himpit kuah kacang untuk adik-adik kat umah plak. so of coz semua kenyang lagi kan. and lepas Zohor around 1pm-ish baru start masak. aku lak tugas aku wat sambal untuk nasi ayam (licin woooo sambal aku wat) ngan masak sayur taugeh. kacang jer keje aku. hek3. dalam around 4pm-ish gitu dah boleh makan dah. memang aku yang 1st makan. lapar giler. sekali lah ngan parents. hehehehehehhe. sedap giler ok. tak menahan. tempat len kompom tak jumpe nasi ayam sedap macam nh. tambah jugak makan. hehehehehhee. nasi ayam mama masak, ayam tuh masak skali ngan nasi. so korek-korek priuk nasi tuh ade ayam skali ler. hehehehhe. dap ohhhhhhhhhhhhhhhhhh~~

pastuh lepas makan lak layan TV ngan family. then sambil-sambil tuh install game The Sims kat lappy nh. pastuh basuh keta. hohohohohohoh. faveret aku tuh basuh keta tuh. aku suke nau basuh keta. men ngan air. hihihihihi. jap jer. dalam 30mins siap dah basuh. pastuh lepas basuh keta, tiba-tiba mama sound "lepas nh Ayah bawak pergi blaja drive haaaa". gulp gulp gulp. tergamam aku dengar. pastuh g lah blaja drive. semalam tuh lesson blaja pakai gear 1. kah kah kah kah. klakar! tergelak-gelak ok aku driving. kecut perut pun ye. dah macam zig zag dah aku bawak. kalau ade cat tumpah dari kete, memang nampak patern zig-zag atas jalan tuh. keh keh keh. aku rasa mcm dah steady jer pegang stereng. tapi ke laut ko. lagi-lagi tang nak tekan klac. perghhhhhhh. Ayah dok sound cakap boleh release klac, aku still tekan. takut giler kot nak lepas. hahahhahaha. adeyh adeyh. tapi aku berjaya membelok di selekoh. bangga bangga. kah kah kah kah. kaki kanan and kiri takleyh nak synchronize. nak tekan minyak pon sebok kaki kiri nak tekan klac, padahal dah release dah. huhuhuhuhuhuhu. tekan minyak asik terlebih tekan pulak tuh. eyh, susah lah driving nh!!! kang aku tekan kasi habis minyak tuh, mati pulak keta masok longkang. huk3. aku fail giler nak reverse. tak reti langsung kot. takleyh nak bajet langsung control minyak, stereng semua. huhuhuhu. and tiap kali lalu bumper, kete akan menderum bagai nak rak. muahahahahhahahhahaha. ayah ajar untuk stop depan bumper, then tukar balik gear 1. ape lagi, derum derummmmmmmmmmmmm~ gila ko. derum jer lebih, gerak nye tak. huhuhuhuhuuhuhuuhuhuhu. tapi addictive jugak la. petang nh lepas keja nak blaja ag. weeeeeeeeeee weeeeeeee~ nak mahir terus. so at least lepas nh pergi formal class, boleh amik yg ikut jam jer. cepat sket abes. huhuhuhu.

eyh, klah. panjang lak. kah kah kah. macam entry aku semua pendek-pendek kan?? :P


p/s: kucing-kucing umah kakak-kakak tuh dah takde dah. uwaaaaaaaaaaaaa :(

No comments: