Tuesday, May 4, 2010

Berubah imej~

hihihihihihihihihihihihi..............~~

wahhhhhhhh ko ain~ kan maen. berubah imej. ape yang berubah sangat tuh? huhuhuhuhuhuhuhu. adoiyai. nh ha. aku kan start praktikal semalam. haruslah imej sekarang ala-ala wanita bekerjaya. padahallllllllllllllllllllll. keh keh keh keh keh.

semalam pergi melapor diri. lambat pulak tuh. dalam pukul 10am gitu. sebabnya, tak tau opis tuh masok kejenye pukul bp. dah nasib baik SV tuh macam baek sangat. in fact semua orang baik-baik. aku duduk satu bilik ofis dengan kakak nama Azimah. hehehehhe. she's a project office dekat company nh. i mean this HQ lah.

aku LI dekat company bernama EPR(Kuching) Sdn. Bhd. company nh dia punya core businesses adalah engineering (segala jenis lah engineering), oil & gas services dan jugak environmental study (department tempat aku attached). oh paling klakar, semalam bila aku dtg nak lapor diri, aku terserempak Sis Sara. my senior. sempat senyum jer kat dia. she's gorgeous. lama gila tak nampak kot. lepas lapor diri, masa tuh aku bc company profile yang aku request from my sv kat company nh. pergggghhhhhhhhhhhh!! tidak ku mengetahui, rupenya comany nh kepunyaan mak kepada Sis Sara nh ha. terkejut aku tgk nama director of finance sebab nama Sis Sara. lagi terkejut bila aku tgk nama director of planning. Amon!!! perghhhhh! gila terkujat ok~ hikksssss.

basically, my 1st day takde banyak mane keje nya. aku just tolong jawab phone call, then baca company profile, tengok EIA report yang ade depan mata aku. and kadang-kadang borak-borak dengan Kak Azimah nh berkenalan. borak-borak sambil tangan dia buat keje. hihihihihi. Kak Azimah friendly. my SV pon baek jer. so far dorang sangat sebok dengan report project lah, proposal semua. macam serius jer semua orang at times. so macam takut giler nak tanya apa-apa. huhuhuhuhuhuhu. tapi semalam Kak Azimah ada cakap, next week aku akan ikut ke Simunjan which is like 4 hours drive from Kuching, ke ladang kelapa sawit untuk sampling. dorang buat monitoring dekat ladang tuh. so will be out for field work next week. balik hari jer kot. insyaAllah.

eyh, sempat pulak kan aku blogging? sebab Kak Azimah and my SV keluar setelkan hal company nh kot. so tinggal aku sorang jer dekat floor atas skali nh. iskk. seram pulak dah rasanya. dahlah sejuk. tapi belum sejuk melampau lah. tuh yang layan buat entry satu jap.

klah, aku nak tengok lah if ada apa-apa lain boleh dibaca. bosan jugak kalau tak buat keje nh. rasa bersalah pon ade. huhuhuhuhuhuh. anyway, glad jugak sebab ofis dekat ngan umah. pergi and balik jalan kaki. lunch pon balik umah makan jap then balik ofis lagi. hikkkkks.

daaaaaaaaaaaaaa semua!!

p/s: baru 2 hari. still panjang lagi nh. i hope next day onwards, keje aku akan makin menimbun sebab aku prefer buat keje banyak-banyak so that tak terasa sangat lah dalam ofis nh. at least it would kill the time kan?

No comments: